בעקבות האסון באתיופיה: גם אוסטרליה וסינגפור אסרה מקרקעות את בואינג 737
האיסור בסינגפור חל לא רק על דגמי 737 מקס 8 אלא גם על דגמי מקס 9, כך שהוא רחב יותר מהקרקוע של המטוסים עליו הכריזו עוד קודם לכן בסין ובאינדונזיה
- מטוס אתיופי עם 157 איש התרסק בדרך לקניה, חשש שהיו עליו 2 ישראלים
- דגם הבואינג שהתרסק פעמיים פופולרי בחברות לואו־קוסט
- יממה לאחר האסון: סין השעתה את כל הטיסות של מטוסי בואינג 737-8 MAX
רגולטורים וחברות תעופה מסינגפור ועד אוסטרליה הכריזו כי בכוונתם לקרקע את המטוסים. בסינגפור, רשות התעופה האזרחית (CAAS) אסרה על כניסת המטוס לתחומה. פירוש הדבר כי הגרסה החדשה של המודל הנמכר ביותר של החברה אינו מורשה לפעול בשדה התעופה הבינלאומי השני העמוס ביותר באסיה.
"במהלך ההשעייה נאסוף עוד מידע ונסדוק את הסיכונים הנלווים להמשך הפעילות של המטוסים הנכנסים ויוצאים מסינגפור", נמסר מהרשות. האיסור בסינגפור חל לא רק על דגמי 737 מקס 8 אלא גם על דגמי מקס 9, כך שהוא רחב יותר מהקרקוע של המטוסים עליו הכריזו עוד קודם לכן בסין ובאינדונזיה.
ההחלטה הכניסה חברות תעופה כמו סינגפור איירליינס, סילק אייר וצ'יינה סאות'רן איירליינס למחלוקת מול יצרנית המטוסים האמריקאית, וכן מול הרגולטורים האמריקאים, שממשיכים לתמוך בחברה.
קווי הדמיון בין ההתרסקות השבוע באתיופיה וההתרסקות באוקטובר באינדונזיה, שבשתיהן היו מעורב מטוס 737 מקס של בואינג, הבהילו את הנוסעים ועוררו חשש שיש פגם בייצור המטוס. עם זאת, מנהל התעופה הפדראלי (FAA) בארה"ב קבע כי המטוס בטוח לטיסות.
בין החברות שהעדיפו בכל זאת לקרקע את המטוסים נמנות גם חברת הלואו קוסט הברזילאית גול ואירומקסיקו המקסיקנית. במקביל, בבואינג ממהרים להוציא עדכונים לתוכנות של המטוס כדי למנוע התרסקויות נוספות.