מהפכה בשמים: וירג׳ין כבר לא מחייבת את הדיילות שלה להתאפר
מדובר בשינוי משמעותי בתעשייה שבה מצפים לרוב מהדיילות להשקיע זמן ניכר במראה החיצוני שלהן; גם מנכ"ל קטאר איירווייז מכה על חטא
- חברת התעופה פלייבי נמכרת לקונקט בראשות וירג'ין אטלנטיק
- חברת התעופה וירג'ין של ברנסון בדרך לישראל
- מפחדים מטיסות? אלה חברות התעופה הבטוחות בעולם
לפי הודעת וירג׳ין, מדובר ב"שינוי משמעותי" בתעשייה שבה מצפים לרוב מהדיילות להשקיע זמן ניכר במראה החיצוני שלהן, דבר המחייב הוצאות רבות. מרבית חברות התעופה הגדולות אף מכתיבות איזה איפור יש לקנות וכיצד לשים אותו. יש לציין כי בחברות הלואו קוסט כמו איזיג'ט וריאנאייר החוקים הרבה פחות נוקשים.
מארק אנדרסון, סגן נשיא לענייני שירות לקוחות בחברה אמר כי הם "הקשיבו לדעות של אנשים", וכי ההנחיות החדשות "מספקות לצוות שלנו יותר אפשרויות בחירה לגבי האופן שבן הן יכולות לבטא את עצמן בעבודה".
המהלך הוא חלק מתהליך שעובר על תעשיית התעופה לקראת קידומן של יותר נשים. כך למשל, בשבוע שעבר השיק אכבר אל באקר, המנכ"ל של קטאר איירווייז - החברה שנהגה לפטר דיילות שנכנסו להיריון - את פרסי הגיוון וההכללה של איגוד התעופה הבינלאומי, שנועדו לעודד יותר אנשים להיכנס לתעשייה.
באקר, שבעבר תיאר דיילות בחברות תעופה מתחרות כ"סבתות" ובשנה שעברה אף הצהיר כי רק גבר יכול לעשות את העבודה שלו, אומר כעת שקטאר תממן את הפרסים מכיוון שהם "הכירו בצורך בגיוון רחב יותר במקום העבודה, לא רק בחברות התעופה אלא בכל התעשייה כמכלול".
לעומת זאת, בבריטיש איירוויז נחשף לאחרונה כי מדיניות השכר בחופשת הלידה מובילה לקיצוץ של 90% בשכר הדיילת, זאת על אף שהחברה דיווחה בשנה שעברה על רווחים של מעל 2 מיליארד פאונד. בחברה עדיין מחייבים את הנשים להתאפר, אך ב-2016 ביטלו את החוק שאוסר על לבישת מכנסיים. לפי ההנחיות שפורסמו ב-2015, הדיילות נדרשות במינימום לשים אודם וסומק "לטפח ולשמור" על הגבות שלהן ולהסתיר "פגמים בולטים ככל האפשר".