בלעדי לכלכליסט
אחרי יורוקום: ארז אלוביץ' ישווק ירקות ופירות
בנו של שאול אלוביץ' שותף עם אבי מלכה, לשעבר בעלי רשת מתאים לי, ברשת לשיווק סחורה מהחקלאי לצרכן בלי פערי תיווך
ארז אלוביץ', בנו של איש העסקים שאול אלוביץ' - לשעבר בעל השליטה בחברת בזק - מקים רשת לשיווק ירקות ופירות ישירות מהחקלאי לצרכן. היזמים השותפים הם רוברט עמרוסי, חקלאי מהמושבה מגדל וחבר התאחדות האיכרים, ואבי מלכה, לשעבר בעלי רשת מתאים לי.
אלוביץ' ומלכה הם חברי ילדות מהרצליה. הוריו של מלכה החלו את הקריירה בחנות ירקות ופירות שבה עבד בצעירותו. ההיכרות של עמרוסי עם אלוביץ' היא מהתקופה שהאחרון החזיק דירת נופש במגדל. אלוביץ', המתמחה בשיווק, הקים את מערך השיווק של יורוקום. עמרוסי, שמגדל פירות, דיבר בעבר על הפסדי החקלאים מפערי התיווך ואמר שהוא שוקל לעבור למסחר.
השלושה מנהלים מו"מ לשכירת נכס של 1,200 מ"ר על כביש החוף בסמוך להרצליה, שיוסב לחנות ענק לשיווק ישיר של ירקות ופירות במחירים מוזלים, תוך חיסכון של פער התיווך, והבטחה לאספקה שוטפת של סחורה טרייה. המגעים מתנהלים גם מול התאחדות האיכרים. מלכה ועמרוסי עסוקים בחודשים האחרונים בפגישות בין חקלאים. גם גורמים רשמיים כמו משרד החקלאות כבר מכירים בבעיית פער התיווך בין המחיר הנמוך שמשולם לחקלאי, ולעיתים לא מכסה את עלויות הגידול, לרווח של רשתות המזון.
תוצרת חקלאית עבורה מקבל החקלאי 2־3 שקלים לקילו נמכרת לפעמים ב־11־9 שקל לקילו בסופר. משרד החקלאות הקצה תקציב של 20 מיליון שקל לסיוע להקמת שוקי איכרים, בעיקר בסופי שבוע שבהם מוכרים החקלאים את תוצרתם ישירות ובשלב זה פועלים ארבעה שווקים. כן קמו יזמויות של חקלאים פרטיים שמוכרים במחסני ענק תוצרת חקלאית ישירות מהמגדלים.