גאפ תתפצל לשתי חברות - ותסגור 230 חנויות
לפי התוכנית, שתושלם עד 2020, חברה אחת תכלול את המותג המוזל והמצליח אולד נייבי, והשנייה - את שאר המותגים המקרטעים, בהם גאפ ובננה ריפבליק; במקביל פרסמה ענקית האופנה את הדוחות לרבעון הרביעי: הרווח הנקי עקף התחזיות, ההכנסות איכזבו
ענקית האופנה גאפ הודיעה אמש לאחר סיום המסחר בניו יורק על תוכנית לפיצולה לשתי חברות - אולד נייבי וחברה נוספת שתכלול בין השאר את המותגים גאפ ובננה ריפבליק. מניית גאפ זינקה ביותר מ-22% במסחר המאוחר.
- בעקבות ירידה במכירות: גאפ תסגור מאות חנויות לא רווחיות, בהן גם חנויות דגל
- גאפ עקפה תחזיות ההכנסות והרווח - אך מכירות המותג איכזבו
- גאפ התנצלה בפני סין: חולצות עם מפת המדינה לא כללו את טייוואן
גאפ הודיעה בנוסף כי תסגור 230 חנויות של המותג בשנתיים הקרובות, במסגרת ניסיון ארגון מחדש נרחב שאמור להגדיל את המכירות. חנויות אלה, בנוסף ל-68 שכבר נסגרו, מהוות מחצית מכלל החנויות של החברה.
אולד נייבי מהווה נקודת אור עבור גאפ, בזכות מגוון רחב של בגדים במחירים עממיים, שהפכו את המותג לאטרקטיבי עבור קהל צרכנים רחב. לעומת זאת, המותג גאפ מקרטע - על רקע התחרות החריפה בענף.
"ברור שעסקי ולקוחות אולד נייבי הלכו ונהפכו למשהו נפרד ממותגי האיכות שלנו במשך הזמן", אמר יו"ר גאפ, רוברט פישר.
החברה גם הודיעה שבכוונתה להגדיל את ההוצאות על שיווק ועל פיתוח מוצרים חדשים עבור המותג גאפ. "קראתי בעבר לשנות את החברה מהיסוד, אך איני עושה זאת כעת. מה שאני מעוניין בו הוא שינוי הדרגתי במשך הזמן, ואני די בטוח ונינוח לגבי מה שאני רואה עד עכשיו", אמר המנכ"ל ארט פק.
ההפיכה של אולד נייבי לחברה ציבורית נפרדת, שלדברי גאפ תהיה פטורה ממס עבור משקיעים, תושלם ככל הנראה עד 2020. פק אמור להחזיק באותו תפקיד בחברה החדשה, בעוד מנכ"לית אולד נייבי סוניה סינגל תישאר בתפקידה כראש החברה הנפרדת.
לאולד נייבי מכירות שנתיות של כ-8 מיליארד דולר, בעוד למותגים האחרים הכנסה משותפת של 9 מיליארד דולר.
במקביל פרסמה גאפ את דוחותיה לרבעון הרביעי: הרווח הנקי הסתכם ב-276 מיליון דולר, 72 סנט למניה, לעומת 205 מיליון דולר, 52 סנט למניה, ברבעון המקביל. המכירות ירדו מ-4.8 מיליארד דולר ל-4.6 מיליארד. האנליסטים ציפו לרווח נקי של 67 סנט למניה על מכירות של 4.7 מיליארד דולר.