ועידת ברלין
“בני דור ה־Y יהיו 35% מכוח העבודה ב־2020"
יוני קרקו, המייסד המשותף של חברת Vonder הפועלת מברלין, מחבר בין בעלי נדל"ן לצעירים שרוצים מגורים עם חוויה קהילתית, בשילוב ספקים חיצוניים הדואגים לשלל היבטים ביומיום מבנקאות ועד כביסה
“בני דור ה־Y, ילידי השנים 1982־2004, יהוו בשנה הבאה 35% מכוח העבודה העולמי, ויימנו מיליארד אנשים”, כך סיפר יוני קרקו, מנכ”ל ומייסד־משותף של חברת Vonder, בוועידת “כלכליסט” בברלין.
- סגן נשיא זלנדו: "עתיד הקמעונאות נמצא במודל המשלב בין עולם האונליין לאופליין"
- הטרנד החם של עולם האופנה: סטיילינג אישי מבוסס AI
- "חברות קיבלו מאות מיליוני דולרים מסופטבנק - והן רוצות לכבוש את השוק"
וונדר, הפועלת מברלין, משמשת כפלטפורמה סגורה שמספקת “מגורים וחוויה”, כהגדרתו של קרקו, ומחברת בין בעלי נכסי נדל”ן, להם היא מציעה תשואה, דיירים איכותיים, וניהול של הנכסים שלהם מצד אחד, לדיירים או “חברי הקהילה” של וונדר, להם היא מציעה מקום מגורים ואורח חיים.
החברה, שנוסדה בשנת 2016 בברלין, צמחה מתוך החוויה המשותפת של קרקו, והמייסד השני של החברה, ליאון לנדבר, גרמני שגדל בסין. בתור שני מגיעים חדשים לעיר, שנתקלו במציאות הבירוקרטית המכבידה של העיר, והמעגלים החברתיים הסגורים שלה, הם החליטו לגלות יוזמה ולהוביל את השינוי.
קרקו מסביר שהחברה פונה לבני דור ה־Y, שלפי סקרי שוק עליהם סיפר קרקו, “לא רוצים לקחת הלוואה, לא רוצים להיות בעלים, ולא רוצים להיות לבד”, אבל שיעור ניכר מהם מוכן לשלם יותר עבור שירותים, ומחפש דרכים להתחבר לאחרים”.
וכאן החיבור לשירות אותו מציעה וונדר - חללי מגורים המציעים אקוסיסטם, שמשלב שירותים של ספקים חיצוניים הדואגים לשלל היבטים של חיי היומיום, מבנקאות דיגיטלית, תחבורה - כלי רכב ואופניים שיתופיים, ועד שירותי כביסה. בנוסף החברה פועלת בתחום הקהילה, ומספקת למשל פלטפורמה למחפשי עבודה, חיבור בין אמנים, וגם חיבור בין ספורטאים חובבים.
החברה, מספר קרקו, נעזרת בשירותי REOS, סטרט־אפ גרמני המייעל ניהול נכסי נדל”ן, ומאפשר לה להקטין את עלויות ההעסקה. “כיום החברה פועלת בברלין, דבלין, ורשה ולונדון, ועד סוף השנה היא צפויה לפעול בעשר ערים, כולל ברצלונה, בודפסט ופריז, ותנהל כמעט 2,000 יחידות מגורים, ועד הסוף השנה הבאה היא צפויה לנהל יותר מ־4,000 יחידות מגורים באירופה”.