סגן נשיא זלנדו: "עתיד הקמעונאות נמצא במודל המשלב בין עולם האונליין לאופליין"
קרסטן קלר, סגן נשיא בחברת המסחר האלקטרוני ההיברידית זלנדו, המשלבת בין מסחר אונליין לעולם הפיזי, אמר בוועידת "כלכליסט" בברלין ש"בסין זה כבר קיים, וממריא גם באירופה" ומספר כי רק בשנת 2018, החברה חיברה יותר מ-700 חנויות לפלטפורמה שלה
עתיד הקמעונאות נמצא במודל המשלב בין עולם האונליין לעולם האופליין – העולם הפיזי של חנויות קמעונאיות. כך אומר קרסטן קלר, סגן נשיא בחברת המסחר האלקטרוני זלנדו. קלר אמר את הדברים בוועידת 'כלכליסט' הנערכת היום בברלין. "זה מודל העתיד, אנחנו רואים את זה בסין, וכיום זה גם ממריא באירופה".
- "החזון של סטורדוט: לטעון את הבטריה לרכב החשמלי ב-5 דקות"
- "התבוננו על תחום התשלומים בחברה שלכם - ושאלו את השאלות הקשות"
- "פירוק אמזון יכול להביא ערך גדול יותר מאשר החברה השלמה"
זלנדו , שנוסדה בברלין בשנת 2008, פעילה כיום ב-15 מדינות באירופה, ולדברי קלר, שינתה לאורך השנים את המודל העסקי שלה. מעסק 'טהור' של מסחר אלקטרוני, כלומר כזה שקונה מיצרנים ומוכר ללקוחות קצה, היא הפכה לחברה היברידית, המציעה בנוסף פלטורמה המאפשרת לחנויות למכור גם ישירות לצרכן.
בין האתגרים שאותם מנסה זלנדו לפתור, מספר קלר, אפשר למצוא את זמינות המוצרים. מדי רבעון, החברה מקבלת למעלה משמונה מיליון פניות אימייל מלקוחותיה, המתלוננים על זמינות מוצרים. אתגר נוסף איתו החברה מתמודדת הוא מהירות הגעת הסחורה לידי הלקוחות - קלר מספר כי מהנתונים עולה כי האפשרות לבצע קנייה המגיעה לבית הלקוח באותו יום (יכולת אותה אמזון מציעה), מתורגמת לגידול של 17% במדד נאמנות הלקוח לחברה.
מה שמאפשר לעמוד באתגרים האלה, לפי קלר, הוא שימוש בחנויות פיזיות, המהוות כהגדרתו את "המחסנים הטובים ביותר בעולם", כלומר שותפות בין עולם האונליין לעולם האופליין, העולם הפיזי. בין היתר, זלנדו מסייעת לחנויות פיזיות לנהל את המלאי, לבצע שילוח מהחנויות אל בית הלקוח, להכווין לקוחות פוטנציאליים לחנויות פיזיות, וגם לתכנן את מאמצי השיווק שלהן.
השילוב בין אונליין לאופליין, לפי קלר, הוא כזה בו טמונים יתרונות לשלושת הצדדים המעורבים בעסקאות הקמעונאות: "לצרכן יש יותר זמינות מוצרים, לחנויות יש מחזור מכירות גבוה יותר, וזלנדו רושמת רווח". קלר סיפר כי בשנת 2018 לבדה, החברה חיברה יותר מ-700 חנויות לפלטפורמה שלה.