ועידת ברלין
"חברות קיבלו מאות מיליוני דולרים מסופטבנק - והן רוצות לכבוש את השוק"
מנכ"ל כללטק, דניאל שנער, השתתף בפאנל שעסק בעתיד הקמעונאות והתקיים בוועידת WeTechBerlin של "כלכליסט" בברלין. רול ג'נסן מחברת רוקט אינטרנט: "המשמעות של מותג ירדה משמעותית"
"אנחנו נמצאים כיום בעידן של סופטבנק": כך אמר מנכ"ל כללטק, דניאל שנער, בפאנל שעסק בעתיד הקמעונאות והתקיים בוועידת WeTechBerlin של "כלכליסט", שנערכת בברלין היום (ג'). בפאנל בהנחייתה של כתבת כלכליסט הגר רבט, השתתפו שנער, רול ג'נסן מחברת רוקט אינטרנט ופיליפ דאמס, שותף בקרן ההשקעות צ'רי ונצ'רס.
- "אנחנו יכולים ללמוד מישראל, במיוחד בתחומים עתידיים כמו נהיגה אוטונומית"
- "החזון של סטורדוט: לטעון את הבטריה לרכב החשמלי ב-5 דקות"
- "הרחפנים יפעלו בערים הרבה לפני הרכב החכם"
"יש לנו חברות שקיבלו מאות מיליוני דולרים מסופטבנק והן רוצות לכבוש את השוק. אין צורך לחשוש מזה אלא להבין שיש צורך בזה. בתחום הקמעונאות יש פחות צורך בזה כי זה שוק של 30 טריליון דולר בו יש מקום לכולם", הסביר שנער.
בתשובה לשאלה על כך שבעידן של נטפליקס ובירד, המציעות להחליף בעלות בדמי מנוי, אולי אין מקום לבעלות על רכוש, אמר פיליפ דאמס כי "המודל של מנוי מחליף את הבעלות והרבה אנשים כיום מעדיפים להחליף את הבעלות במנוי על פי צורך". שנער חושב שאנחנו נמצאים על סף שינוי משמעותי גם בהשקעות וההזדמנויות: "אנשים נהגו ללכת לחנות לקנות מוזיקה וכיום הם משתמשים בספוטיפיי. זה יוצר מצבים חדשים והזדמנויות חדשות בשוק גם למשקיעים".
רול ג'נסן מאמין שחייבים לבחון את מודל הבעלות והמנוי ולראות מה הכי מתאים בכל מצב. "אני מאמין שכיום המשמעות של מותג ירדה משמעותית, ואם בעבר ליצור מותג היה צריך הרבה כסף הרי שכיום העלות של בניית מותג מאוד נמוכה. נהיה זול מאוד ליצור מותג לבנות אותו ולקדם אותו בעולם החדש". דאמס טען כי "אנשים פחות מסתכלים על המותג היום ויותר פתוחים למותג חדש, ומאוד קל ליצור כיום מותגים חדשים עם ערוצים חדשים שנבנים בעולם. הערוצים החדשים הם אינסטגרם ויו טיוב שיותר מתאימים לקהל החדש".
בדיון בשאלה האם התחרות על נתח שוק לא הורסת חברות, טען ג'נסן כי "חלון ההזדמנויות לנוכחות גלובלית התרחב, השוק מאוד פתוח לכולם ויש כסף זמין לכולם. אתה חייב ללכת מאוד מהר עם הרבה כסף או לרכוש חברות אחרות אם אתה רוצה להתקדם במהירות". פיליפ דאמס טען ש"צריך להבין כמה כסף אתה יכול לגייס ואיך ניתן לעשות בו את השימוש הטוב ביותר. אם יש לך גישה למעט כסף אתה חייב לבנות מודל עיסקי מתאים".