ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת ברלין

"ייקח עוד זמן רב מאוד עד שנראה מכוניות אוטונומיות כמוצרים צרכניים על הכביש"

כך לפי פיליפ פון האגן, חבר הנהלת פורשה בוועידת כלכליסט המתקיימת בברלין. לדבריו, "המודלים העסקיים בתחום הרכב דורשים חומרה, לא רק תוכנה. והם דורשים חומרה מעולה כי מכונית היא נכס מסובך, שנתון לרגולציה מחמירה, שחיים תלויים בו - וחייבים לעשות את זה נכון"

אורי פסובסקי, ברלין 15:0119.02.19

 

 

 

"אם לא נסעתם במכונית אוטונומית אתם צריכים לנסות את זה. זה חוויה נהדרת. כיום אנחנו כבר רואים מכוניות אוטונומיות ברמה 5 (הרמה הגבוהה ביותר), אבל לא באופן מסחרי ולא על הכביש. ייקח זמן רב מאוד עד שנראה מכוניות אוטונמיות כמוצרים צרכניים על הכביש. אבל נראה בסביבות סגורות ומוגבלות. זה הולך להיות תהליך איטי, והגרמנים לא הולכים להיות המאמצים הראשונים של הטכנולוגיה". כך אמר פיליפ פון האגן (Von Hagen), חבר הנהלת פורשה (המחזיקה במרבית מניות השליטה בפולקסוואגן), האחראי על ניהול השקעות, בוועידת "כלכליסט" הנערכת היום בברלין.

 

פון האגן אמר את הדברים בשיחה עם בן קמינסקי, שותף בקרן ההשקעות פרטנר גלובל, היושבת בברלין. לדברי קמינסקי, "קרוב לוודאי שלא היו כל כך הרבה שיבושים ושינויים בתעשיית הרכב במאה ועשרים השנים האחרונות. אנחנו בצומת דרכים: ברכב חשמלי יש 200 חלקים נעים, לעומת מכוניות עם מנוע בערה פנימית, שבהם יש 2,000 חלקים, כך שהחסמים לכניסה יורדים, והרבה שחקנים חדשים נכנסים לשוק, כולל שירותי שיתוף נסיעות, ושחקנים טכנולוגיים כמו גוגל".

 

מימין בן קמינסקי ופיליפ פון האגן מימין בן קמינסקי ופיליפ פון האגן צילום: אוראל כהן

 

פון האגן הסכים: "זו תקופה מעניינת לתעשיית הרכב. כאשר יש סיכון יש הזדמנות. מטבע הדברים, אנחנו מדברים הרבה על האיומים לשחקנים הקיימים מחברות טכנולוגיות. חברות כאלה מצליחות לעיתים קרובות להקים פלטפורמות, ולבסס נקודות שליטה בפלטפורמות האלה, ולנסות לגזור את הרווחים. זה האיום. אבל יש מעט פלטפורמות כיום שהן באמת רווחיות, והקיימות של הפלטפורמות האלה מוטלת בספק. למשל פייסבוק, אני לא בטוח אם נראה את פייסבוק בעמדה שלה בעוד 5-10 שנים, או אולי מוקדם יותר.

 

"ההזדמנות בתחום מונעת על ידי האתגרים שאנחנו רואים: ראשית, גידול מאסיבי באוכלוסיה בעשורים הקרובים – יהיו 9 מיליארד אנשים על כדור הארץ ב-2050, כלומר 2 מיליארד אנשים יותר מהיום. האתגר השני הוא עיור. 70% מהאנושות עתיד לחיות בערים במועד הזה, לעומת 50% כיום. ולכך צריך להוסיף את אתגר הקיימות".

 

"היתרונות של הטכנולוגיה הם מודלים עסקיים חדשים, כמו קישוריות, שיתוף נסיעות, ומכוניות אוטונומיות". אבל, מוסיף פון האגן, איש תעשיית הרכב, "המודלים העסקיים האלה הם דורשים חומרה, לא רק תוכנה. והם דורשים חומרה מעולה כי מכונית היא נכס מסובך, שנתון לרגולציה מחמירה, שחיים תלויים בו - וחייבים לעשות את זה נכון. ולכן יש הזדמנות לסימביוזה ולשיתוף פעולה בין חברות תוכנה שיעבדו יחד עם חברות המסורתיות יותר"

 

כפי שקמינסקי ציין, מחזורי העיצוב של תעשיית הרכב הם ארוכים יותר מהנהוג בתעשיית הטכנולוגיה, למשל בקרב יצרני טלפונים חכמים. אבל פון האגן מסביר שיש בכך הגיון. "כשמדובר בחוויית המשתמש המכונית היא דבר מסובך הרבה יותר מסמרטפון, שמחליפים כל שנתיים. מכונית היא נכס שעולה עשרות אלפי דולרים או יורו, ולכן ההשוואה לסמרטפונים היא לא אחד לאחד. אבל גם בהינתן זה אפשר לקצר את מחזורי הפיתוח. אפשר לקצר קצת את מחזורי הפיתוח. למשל, שימוש בפלטפורמות. ב-3 השנים הקרובות פולקסווגן הולכת להציג 27 רכבים חדשים שמבוססים על אותה לפטפורמה לרכב חשמלי".

 

"אבל גם בתחום החוייה, העניין הוא לא רק תוכנה או מסכים ברכב, אלא גם בתכנון פיזי. למשל בתחום שיתוף הנסיעות, היבט חשוב אחד הוא כניסה קלה ויציאה, כך שלא תצטרך להידחף לרכב כשאתה יוצא ונכנס ממנו".

 

פון האגן סיפר גם על השקעות נוספות של החברה, החורגות מהעיסוק הישיר במכוניות. "בתור משקיע של תאגיד מכוניות גדול ומבוסס אנחנו צריכים להסתכל מנקודת מבט יותר הוליסטי על התעשייה והשינויים שהיא עוברת". בין ההשקעות האלה אפשר למצוא שירותי מידע לערים, ותוכנות לניהול ציי רכב.

 

ומה באשר לשיתוף פעולה בין פורשה ופולקסווגן לקהילת החדשנות בתחום הרכב בישראל? "אני מאמין גדול בחדשנות חיצונית", אומר פון האגן, "חברות טיפוסיות סובלות מחדשנות הדרגתית. אנחנו צריכים חדשנות חיצונית, ולכן חשוב לשחקנים קיימים לבוא במגע עם אקוסיסטם החדשנות, וזו הסיבה שלקבוצת פולקסווגן יש את מרכז connect בישראל, ואנחנו כמובן משתפים פעולה עם מובילאיי בהקמת שירות מכוניות אוטונומיות בישראל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x