$
פרויקטים

מדריך: עולים לרכבי השבעה מושבים הכי שווים

בישראל מציעים כיום כמה וכמה רכבי שבעה מושבים מפנקים, איכותיים ומרווחים, במחירים זולים משמעותית מחצי מיליון שקלים. בדקנו עבורכם רכב מאצ'ו רבוע, מיניוואן גדול, אמריקאי מודרני וגם רכב יוקרה אמיתי

בשיתוף קרסו 12:1520.02.19
במחיר של מכונית משפחתית יוקרתית די סטנדרטית, אפשר כיום לקנות בישראל מגוון של רכבי שבעה מושבים הרבה יותר מעניינים. כלי הרכב האלה הם בין השימושיים ביותר והמפנקים ביותר שאפשר לרכוש היום. הם מציעים מרחב גדול ובטיחותי לשבע נפשות, אבזור עשיר ומנועים חזקים.

 

החלטנו לבדוק מהו ההיצע כיום בתחום רכבי השבעה מושבים, סביב מחיר של 300–350 אלף שקלים, מה חשוב למשפחות המעוניינות בכלי רכב כאלה ומה כל אחד מכלי הרכב מציע לאותן משפחות.

 

 

שטח, מיניוואן ואפילו יוקרה אמיתית

 

הנקודה הכי מעניינת בסקירה שלפנינו היא האופי המגוון. לפנינו חמישה כלי רכב עם ארבע תפיסות עולם שונות לגמרי. התפיסה האחת, המיוצגת בידי פורד אקספלורר ושברולט טראוורס, היא זו של רכבי קרוסאובר אמריקאיים גדולים. התפיסה השנייה היא זו של קרייזלר פסיפיקה, מיניוואן אמריקאי מסורתי. השלישית היא זו של טויוטה לנד קרוזר, רכב שטח שמתאים מאוד למסעות באפריקה אבל פחות מרווח ונוח על הכביש. התפיסה הרביעית מפתיעה, בשל החפיפה בין פלח המותגים הרגילים לבין פלח הפרימיום, ואנחנו מדברים על אינפיניטי QX60.

 

ה-60QX הוא קרוסאובר פנאי מסוגנן שמתחרה בכלי רכב מתוצרת אאודי, וולוו, לקסוס וב.מ.וו, שמחיריהם גבוהים ממנו גם ב-150 אלף שקלים ויותר. ההבדלים המהותיים בין דגם של מותג פרימיום לבין גרסאות מאובזרות של מותגים אחרים הנמכרות באותו טווח מחירים הם רבים. בפלח הפרימיום איכות החומרים וההרכבה גבוהה במיוחד, במקום מושבים רגילים מקבלים כורסאות ישיבה מפנקות, ניתנת הרבה יותר תשומת לב לפרטים וכן נעשה שימוש במערכות וברכיבים איכותיים יותר, שיוצרים נוחות נסיעה משופרת ובידוד טוב יותר מרעשים.

 60QX 60QX צילום: יח"צ

 

עוצמות מנוע

 

ההבדלים בין הדגמים ניכרים בכל מיני מאפיינים. למשל, במנוע. כרכב הבנוי לטפס על סלעים, טויוטה לנד קרוזר מצויד במנוע דיזל שמציע מומנט רב, אבל הוא פחות מעודן ונעים לפעולה בנסיעה יומיומית, ודאי עבור משפחה גדולה. הוא גם חלש משמעותית מהאחרים, עם 177 כ"ס בלבד, לעומת סדר גודל אחר לגמרי אצל המתחרים.

 

מנועי שברולט טראוורס ואינפיניטי QX60 הם החזקים ביותר כאן (310 ו-295 כ"ס בהתאמה), ואחריהם מנועי פורד אקספלורר וקרייזלר פסיפיקה. בין מנועי הבנזין, המומנט הרב ביותר מושג במנוע האינפיניטי, 37.3 קג"מ, ואחריו מנועי שברולט, קרייזלר ופורד.

 

תיבות ההילוכים, כולן אוטומטיות, מציגות גם הן תפיסות שונות. בטויוטה ובפורד מדובר בתיבות בעלות שישה הילוכים בלבד, לעומת תשעה הילוכים בקרייזלר ובשברולט. באינפיניטי, כרכב יוקרה, פועלת תיבת הילוכים רציפה, שחוסכת לחלוטין את העברות ההילוכים המורגשות, היות שזוהי טכנולוגיה שבה יש מספר אין-סופי של יחסי העברה. כך גם בכל רגע נתון נבחר יחס ההעברה המושלם הנדרש באותו רגע.

 

מי שמעוניין לקחת את המשפחה שלו לטייל, ולא רק על האספלט, עשוי להתעניין גם ביכולות הטכנולוגיות של הנעת כלי הרכב הללו בשטח. אחת הדרכים המרכזיות לדעת שתצאו בשלום מנסיעה בסביבה של שבילים ושטח היא הימצאותה של הנעה 4X4, כלומר, העברת הכוח לכל ארבעת הגלגלים. שימו לב שהמיניוואן, קרייזלר פסיפיקה, אינו מצויד בהנעה כזו (וגם מרווח הגחון שלו מצומצם יחסית), וכך גם חלק מגרסאות פורד אקספלורר ושברולט טראוורס. טויוטה לנד קרוזר מצויד טוב מכולם לשטח ואינפיניטי QX60 מצויד בהנעה כפולה בכל גרסאותיו.

 

ריבועים ועיגולים

 

הניסיון מלמד שלרוכשי כלי רכב ב-300 אלף שקלים ויותר חשובים מאוד החזות והעיצוב, וגם כאן יש הבדלים מהותיים בין רכבי השבעה מושבים שלפנינו. פורד אקספלורר וטויוטה לנד קרוזר מפגינים עיצוב רבוע, שיש הרואים בו קשוח ומצ'ואיסטי ולאחרים הוא נראה מעט מגושם ובוטה. שברולט טראוורס נראה גדול מאוד, אך בקו יותר מודרני וזורם.

 

קרייזלר פסיפיקה נראה כהצהרתו, מיניוואן בועתי וגדול, אם כי גם כאן הקו הוא מודרני וזורם יותר מבעבר. אינפיניטי הוא היחיד כאן שמעוצב כרכב יוקרה, דבר שניכר בהשקעה הרבה בפיסול מסגרות החלון, השבכה המתכתית והתבנית הכללית המעודנת ורבת האופי שאופיינית למותג היוקרה היפני.

 

כל המפונקים לכאן

 

מי שקונה כלי רכב משפחתי ב-300–400 אלף שקלים בוודאי מעוניין שהוא יהיה בטיחותי מאוד ומפנק מאין כמותו לכלל המשפחה. הבשורה היא שכל כלי הרכב שבסקירה לפנינו מציעים רמות גבוהות מאוד של מערכות בטיחות ואבזור נוחות. לרוב, גרסאות הבסיס יהיו מאובזרות הרבה פחות, וכדי לקבל פינוקים ברמה גבוהה צריך לרכוש גרסאות יקרות יחסית.

 

גם בתחום אביזרי הנוחות אפשר למצוא מגוון רחב של פינוקים, בעיקר בגרסאות היקרות יותר של רוב כלי הרכב ובדגם היוקרה שכאן. כמיניוואן גדול, קרייזלר פסיפיקה מספק פתרונות ייחודיים משלו למשפחה, כמו דלתות צד נפתחות ונסגרות חשמלית. כדגם יוקרה, גרסת העל של אינפיניטי מציעה בכל זאת כמה דברים שאינם מצויים גם בגרסאות היקרות ביותר של האחרים, למשל מספר הרמקולים במערכת הסאונד של אינפיניטי (Bose עם 14 רמקולים) הוא הגדול ביותר, יש בה מערכת סאונד עם דיסק קשיח מובנה לאחסון אלפי שירים וכן שני מסכי DVD עם כניסות נפרדות לרמקולים, לנוסעי השורה השנייה. באינפיניטי אווירת הפרימיום שורה לא רק על סביבת הנהג אלא על הרכב כולו, והתחושה בזמן הנסיעה היא רכה מאוד, מבודדת ומפנקת, ממש כמו להיות בסלון יוקרתי על גלגלים.

60QX 60QX צילום: יח"צ

 

מה תבחרו?

 

מה אתם מחפשים ברכב המשפחתי הגדול שלכם? האם זו יכולת הנסיעה בשטח מאתגר? עיצוב שמדבר אליכם במיוחד? אביזרי פינוק ונוחות? נסיעה רכה ומפנקת לכל המשפחה? נראה שההיצע העומד לבחירתכם כיום הוא כולו איכותי ויעשה את עבודתו היטב. למרבית המשפחות, האינפיניטי 60QX מציעה את התמורה המעניינת ביותר למחיר וכניסה לפלח מותגי היוקרה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x