תשכחו מסרירצ'ה - הטרנד העולמי החריף של 2019 הוא סחוג
הסטארט-אפ הישראלי טייסטוויז מספק תחזיות לגבי טרנדים קולינריים, טעמים משתנים, ואופנות בתחום הדיאטה למסעדות וחברות מזון. אילו מאכלים אופנתיים נוספים יהיו השנה באופנה על פי תחזית החברה?
ב-2019 יאכלו בארה"ב הרבה יותר סחוג, כך טוען הסטארט-אפ טייסטוויז (Tastewise) המתמחה בחיזוי טרנדים קולינריים. הסטארט-אפ השיק את שירות ניתוח המזון שלו, שסוקר את הרשת על מנת לזהות טרנדים קולינריים.
- סטארט-אפיסט ישראלי? כך תפרוץ בשוק האמריקאי
- הסטארט אפ הישראלי Zone7 גייס 2.5 מיליון דולר מג'ורדי קרויף ומשחקן ה-NBA קריסטפס פורזינגיס
- חברת Healthy.io גייסה 18 מיליון דולר
החברה שהוקמה ב-2017 ע"י אייל גאון, שעבד בעבר בחברת ניתוח תנועת המידע SimilarWeb, ואלון חן, לשעבר עובד גוגל ציינה בהודעתה שהיא עושה שימוש באלגוריתם שפיתחה אשר מנתח מיליארדי פריטי מידע, החל מתצלומי אוכל במדיה החברתית, תפריטי מסעדות, ביקורת מסעדות, ועד מתכונים שמועלים לאינטרנט.
טייסטוויז מספקת תחזיות לגבי טרנדים קולינריים, טעמים משתנים, ואופנות בתחום הדיאטה למסעדות וחברות מזון על בסיס מנוי חודשי במחיר של 299 דולר לחודש. החברה מעסיקה כיום צוות של חמישה, והצליחה לגייס 1.5 מיליון דולר עד כה, כך אמר חן ל"כלכליסט".
"אנו מספקים כלים למסעדות וחברות מזון בעזרתם הן יכולות להבין טוב יותר מה קורה, מה אנשים אוכלים ומדוע. אנו מאפשרים לאנשי המקצוע בתחום לקבל החלטות על בסיס ידע וניתוחים, במקום על בסיס תחושות בטן."
החברה ממוקדת כעת רק בשוק האמריקאי. על פי חן, ההתמקדות הזאת חיונית כיוון שעל האלגוריתמים של החברה ללמוד את ההקשר התרבותי והשפה המקומית על מנת להפיק חיזויים מדויקים.
לדבריו אחד הטרנדים המפתיעים ביותר כיום הוא הפופולריות העולה של הסחוג התימני שמיוצר מפלפלים חריפים ומתובל בעשבים ותבלינים, שנפוץ במזרח התיכון וצפון אפריקה כבר עשורים. חן מכנה אותו "הסרירצ'ה החדשה" ומקשר את הפופולריות שלו לעלייה בביקוש למזונות בריאים יותר.
מאכלים אופנתיים נוספים ב-2019 על פי טייסטווייז, יהיו אובה (סוג של שורש בצבע סגול שמגיע מהמטבח האסייתי), מח עצם, פטריות טראפל, וספאם מוסובי.