$
פרסום ושיווק

סופר־פארם מרחיבה את מכירות המזון באינטרנט

לכלכליסט נודע כי סופר־פארם החלה להעניק הנחות לחברי מועדון האשראי שלה בקניית מזון באתר קוויק, בנסיון להילחם ביריבתה שופרסל

נורית קדוש 07:5430.01.19

סופר־פארם מעלה הילוך בקרב מול שופרסל. ל"כלכליסט" נודע כי רשת הפארם, שהשקיעה לפני שלושה חודשים בשירות משלוחי המזון אונליין קוויק (לשעבר ברינג ברינג), החלה לקדם מכירות מזון דרך קוויק עם הנחות של עשרות אחוזים לחברי המועדון שלה. המהלך יאפשר לרשת לחדור לתחום המזון הנשלט על ידי שופרסל.

 

מדובר בהסלמת המאבק לאחר ששופרסל חדרה לטריטוריית הפארם לפני כשנה עם רכישת ניו־פארם והשיקה לפני כחודשיים את הרשת תחת מותג BE. במסגרת המהלך, מציעה סופר־פארם ללקוחות מועדון לייף סטייל שלה 20% הנחה בקניות בקוויק. כך הלקוחות מקבלים 50 שקל הנחה בקנייה מעל 250 שקלים ובנוסף, מתחייבת החברה כי המשלוח יגיע לביתם בתוך ארבע שעות מרגע ההזמנה, ללא עלות.

 

 

 

 

ההטבה תינתן לכל לקוח לייף סטייל באזורים שבהם פועלת קוויק למימוש כפול כך ניתן יהיה לקבל 20% הנחה גם בקנייה הראשונה וגם בקנייה שאחריה. כן מציעה סופר־פארם ללקוחות לייף סטייל שורה של מוצרים במחיר של חמישה שקלים. עבור קוויק מדובר בחיזוק משמעותי, שכן לסופר־פארם כ־600 אלף מחזיקי כרטיס אשראי לייף.

מנכ”ל סופר־פארם ניצן לביא מנכ”ל סופר־פארם ניצן לביא צילום: אביגיל עוזי

 

 

סופר־פארם לא עוצרת בקוויק ומצפה להגדיל את מכירותיה בתחום הפארם, באמצעות שיתוף פעולה עם קבוצת יינות ביתן. זאת באמצעות הסכם שחתמו הצדדים לפני כחודש ובמסגרתו, לראשונה, תכבד סופר־פארם תווי שי שמנפיקה קבוצת ביתן. ההערכות הן כי כבר בפסח הקרוב צפוי להירשם זינוק במכירותיה, בעקבות מימוש תווי שי שיקבלו עובדים מהמעסיקים. זאת בדומה לעליה במכירות שנרשמת בשופרסל השולטת בשוק תווי הקניה עם תו הזהב, שמכירותיה עולות סביב חגי תשרי ופסח, בשל מימוש תווים. מבחינת סופר־פארם החיבור לקבוצת יינות ביתן יוצר תו אטרקטיבי המשלב מזון, קוסמטיקה, בית מרקחת וכן רשתות שונות מעולמות הלייף סטייל.

 

בשלב הראשון החיבור בין סופר־פארם לבין קוויק, צפוי לסייע יותר למיזם משלוחי המזון. סופר־פארם אמנם מאפשרת עכשיו ללקוחותיה אפיק נוח לקניית מזון, אולם ברור שהנתח שלה מעסקאות אלו לא יגדילו את מכירות החברה. יחד עם זאת, מדובר בצעד מתבקש, בו סופר־פארם מציבה, לפחות ברמה ההצהרתית, חלופה לשופרסל ו־BE.

 

שובר ההנחה לחברי לייף סטייל בקוויק שובר ההנחה לחברי לייף סטייל בקוויק

 

הבעיה של סופר־פארם אינה בחנויות הפיזיות של BE, שספק אם מצליחות לנגוס ברשת המובילה, אלא בפעילות האונליין של שופרסל, החולשת בתחום המזון על כ־14% ממכירותיה השנתיות. עם אישור המיזוג לפני כשנה, שופרסל לא הסתפקה בשיפוץ החנויות הפיזיות ופעלה לאפשר שילוב בין הזמנת מוצרי מזון ופארם ושליחת שני הסלים יחד לבית הלקוח. אפשר להעריך שאסטרטגיית שופרסל, שבמסגרתה תקים בעתיד מרכז לוגיסטי אוטומטי לליקוט הזמנות אונליין, יעצים את כוחה בשוק המזון והפארם, ולכך נדרשת סופר־פארם למצוא מענה.

 

המאבק בין שופרסל לסופר־פארם, החל כבר לפני שנתיים, כשנודע כי שופרסל בוחנת כניסה לתחום הפארם. עם הגשת בקשת המיזוג של שופרסל עם ניו־פארם, שהיתה בבעלות המשביר לצרכן, ניסתה סופר־פארם בכל מאודה לשכנע את רשות ההגבלים העסקיים כי מיזוג זה שיוסיף לשופרסל, המונה כ־280 סניפים, עוד 70 חנויות - יעצים את כוחה של רשת המזון הגדולה בישראל באופן שיפגע בתחרות בשוק מוצרי הצריכה. אלא שכיוון שסופר־פארם שולטת בשוק הפארם בעשורים האחרונים, מבלי שאף רשת לא הצליחה להציב לה תחרות, הממונה בחרה לאשר את מכירת ניו־פארם לשופרסל, ובלבד שיווצר פוטנציאל לתחרות בענף.

 

בעקבות החלטת הממונה, נדרשה סופר פארם למצוא דרך לתת מענה רחב יותר מכפי שנדרשה עד כה ולכן באוקטובר החולף, להשקיע דרך הענקת מימון עם אופציה להגיע לאחזקה של עד 25% במיזם קוויק, בו מושקעת גם חברת קוקה קולה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x