פייסבוק תאחד את כל אפליקציות הצ'ט שלה עד 2020
במסגרת המהלך תאחד הרשת החברתית את תשתיות המסנג'ר של פייסבוק, ושל ווטסאפ ואינסטגרם; השירותים עצמם ימשיכו לפעול כאפליקציות נפרדות עם מיתוג משלהן, אך התכונות שמייחדות כל אחת מהן כמו הקבוצות, ההצפנה מקצה לקצה או האפשרות לשיחות וידיאו קבוצתיות, יופעלו בכולן
פייסבוק מתכננת מהלך רוחבי במסגרתו החברה תאחד את כל תשתיות אפליקציות הצ'ט שלה: מסנג'ר של פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, וזאת עד שנת 2020. התוכנית היא להעביר את השליטה על האפליקציות שכיום עובדות על תשתיות נפרדות לידי פייסבוק, כך על פי הדיווח של הניו יורק טיימס מהיום (ו').
- מסמכי תביעה חושפים: "הונאה ידידותית" של ילדים ע"י פייסבוק
- תהפוכות ווטסאפ: השבוע שבו נבהלו מנהלי הקבוצות
- צוקרברג ופייסבוק חייבים לעשות חשבון נפש אמיתי וציבורי
השירותים עצמם ימשיכו לפעול כאפליקציות נפרדות עם מיתוג משלהן. אך התכונות שמייחדות כל אחת מהן כמו הקבוצות, ההצפנה מקצה לקצה או האפשרות לשיחות וידיאו קבוצתיות, יופעלו על כולן.
בינתיים התכונה היחידה שתוטמע בכל שלוש האפליקציות תהיה הצפנה מקצה לקצה, כך על פי הוראה ישירה של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. תכונה זו מופעלת כברירת מחדל רק בווטסאפ. בנוסף הדבר יאפשר למי שמשתמש במסנג'ר לשלוח הודעה מוצפנת למשתמש ווטסאפ או אינסטגרם - אפשרות שאינה קיימת כיום בגלל ההפרדה המבנית בין האפליקציות.
המהלך גם מיועד לשמור על רמה גבוהה של מעורבות מצד המשתמשים בתוך האקוסיסטם של פייסבוק. לא מעט משתמשים זנחו במשך השנים את פייסבוק לטובת שירותים אחרים אך עדיין משתמשים בווטסאפ למשל. מנגד צעירים רבים משתמשים רק באינסטגרם ולא בשירותים האחרים. השילוב של התשתיות יאפשר לוודא שגם אם הפעילות מתבצעת באחת מהאפליקציות - המידע יגיע לאותו מקום.
השאיפה היא גם לנסות ולשכנע את המשתמשים להעדיף את שירותי ההודעות של פייסבוק על פני iMessage של אפל או שירותי הצ'ט של גוגל. כמובן שהכוונה היא לאפשר אגרגציה של מידע המשתמשים כדי לחזק את יכולות הפרסום של החברה. המהלך גם מגיע לאחר שינוי מהותי בעסקיה של פייסבוק - תולדה של השערוריות שהתעוררו בשנתיים האחרונות ובהן הייתה מעורבת.
מייסדי ווטסאפ ואינסטגרם עזבו במהלך השנה האחרונה את תפקידיהם ובכך אפשרו לפייסבוק להשלים את ההשתלטות על האפליקציות. בעבר הבטיח צוקרברג שיאפשר עצמאות תפעולית מלאה לשתי האפליקציות כאשר במקרה של ווטסאפ אף התחייב להימנע מהכנסת פרסומות לפיד שלה כפי שהבטיחו המייסדים, אן קום ובריאן אקטון, למשתמשים בעבר. אך כעת מתברר שפייסבוק שוקלת להציג פרסומות בווסטאפ. גם באינסטגרם מנסים למצוא שיטות חדשות לייצר הכנסות כמו מכירה ישירה של מוצרים או חשבונות סלבריטאים בתשלום.