העליון הכריע: תביעת המדינה נגד ארקיע לתשלום 52 מיליון שקל נדחתה
בכך דחה בית המשפט את טענות המדינה על תשלומים המגיעים לה עבור שימוש בשדה דב בשנים 2002-2010. עם זאת מדובר בניצחון חלקי לארקיע, שכן תצטרך לשלם עשרות מיליוני שקלים עבור השימוש שעשתה בשדה מ-2010 ואילך
בית המשפט העליון פרסם הערב (ה') את החלטתו במספר ערעורים שהגישו חברת ארקיע, רשות שדות התעופה (רש"ת) ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) על הכרעת בית המשפט המחוזי מ-2016, במסגרתה דחה את טענות רש"ת ורמ"י על תשלומים נוספים המגיעים להם מארקיע עבור השימוש בשדה דב בשנים 2002-2010, אשר הגיעו לטענתם ל-52 מיליון שקל.
- שדה דב ייסגר ביולי? לא אם שואלים את ארקיע וישראייר
- ארקיע מציעה: טיסות המשך עם חברה וייטנאמית להו צ'י מין
- ישראייר וארקיע יפעילו טיסות משדה דב לקפריסין
השופטים עמית, ברק-ארז וגרוסקופף הותירו את פסק דינו של המחוזי על כנו בנקודה זו, וקבעו כי התעריף המופחת ששילמה ארקיע עבור שימוש בשדה באותן שנים, אשר עמד על 890 אלף שקל לשנה בלבד, אכן היה מוצדק לאור ההסכם שחל באותה עת בינה למדינה ("הסכם רונד").
"לא מצאתי להתערב במסקנתו של בית משפט קמא ובניתוח המשפטי שערך ולפיו, במהלך השנים, הצדדים התייחסו למסמך רונד כאל הסכם מחייב לגבי הסכום שארקיע נדרשת לשלם כדמי שימוש", כתב השופט בפסק דינו.
עם זאת, קיבלו השופטים את ערעור המדינה בסוגיה אחרת, שצפויה לעלות לארקיע עשרות מיליוני שקלים אף היא. בעוד שבית המשפט המחוזי קבע כי לא ניתן לדעת כמה על ארקיע לשלם למדינה משנת 2011 ואילך, שכן לא חל הסכם חדש בין הצדדים, קבעו שופטי העליון כי התעריף שדורשת רש"ת על פי מדיניותה הוא התעריף שאותו על ארקיע לשלם, וזאת החל מאפריל 2010, ועד למועד פינוי השדה אשר עומד כעת על יולי 2019.
מאחר שתעריף רש"ת לשנה אותו היא דורשת מארקיע עומד על כ-7.5 מיליוני שקלים לשנה, המדובר בסכום של עשרות מיליוני שקלים לשנה. עם זאת ציין השופט עמית בפסק דינו כי בפני ארקיע שמורה הזכות לערער על תעריף רש"ת.
עורכי הדין משה בלטר, אייל בר אליעזר וענבל אלקיים ממשרד בלטר גוט אלוני ושות' ייצגו בתיק את ארקיע.