$
אינטרנט

אוהבים פרסומות? גוגל שוקלת לנטרל את Adblock וחוסמים אחרים

החברה בוחנת שורת שינויים בכרום, ביניהם נטרול יכולתם של תוספים לשלוט בפעולת הדפדפן הפופולרי; מפעילי תוכנות חסימת פרסום טוענים שהמהלך ישבש את המוצרים שלהם, ושהוא נועד לדחוף יותר מפרסמים אל פלטפורמת גוגל

רפאל קאהאן 16:1724.01.19

גוגל צפויה לערוך שינוי בדפדפן כרום - שינוי שיגביל גישה של תוספים מסוימים לפעולותיו; לפי דיווח של בלומברג, עשוי השינוי לשבש חוסמי פרסומות כ-Adblock ודומיו.

 

 

רשמית, נועדה הרפורמה לשפר את בטיחות הגלישה ולהגן על המשתמש מפני תוספים זדוניים ונוזקות. ואולם, גוגל היא חברת פרסום וחשיפת יותר משתמשים למודעות שמוצגות דרכה היא יעד מהותי עבורה.

 

אפליקציית אדבלוק פלוס אפליקציית אדבלוק פלוס

 

 

מפתחי תוספי חסימת פרסום מסרו לבלומברג שלהערכתם, זו מטרת השינוי שגוגל מתכננת: "זו דוגמה נוספת לדרך בה גוגל מנצלת את מעמדה כמובילת שוק, כזו שלא ניתן לוותר על שירותיה", אמר ג'רמי טילמן, מנהל מוצר בחברת Ghostery שמפתחת תוסף חסימת פרסום פופולרי.

 

בשלב זה, השינוי הוא בשלב ההצעה וגוגל ביקשה לקבל משוב אודותיו מציבור המפתחים. דובר החברה מסר שהמשוב הזה צפוי להשפיע על ההחלטה שכן המפתחים הם שיושפעו ממנה יותר מכל.

 

 

 

דפדפן הכרום של גוגל הוא הפופולרי בעולם, ועבר בשנה האחרונה שורת שינויים שנועדו להפוך את הגלישה לבטוחה יותר. בין השאר, נחסמו אוטומטית אתרים שמקפיצים פרסומות קולניות, או שמכילים באנרים עם לינקים מטעים, ונמשך המאבק בחוות התוכן למיניהן. לצד השיפור בחוויית הגלישה, נטען גם במקרים קודמים שכל המהלכים נועדו לדחוף מפרסמים אל עבר מערכת הפרסום של גוגל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x