נטפליקס תוסיף עד 18% למחיר המנוי, ישראל לא תושפע בשלב זה
ענקית הסטרימינג צפויה לשנות את תמחור המנויים שלה, במטרה לתמוך במאמצי יצירת תוכני המקור שלה. המהלך ישפיע על שווקי ארה"ב ואמריקה הלטינית, אך לא על השוק הישראלי
נטפליקס מעלה את מחירי המנויים שלה, בתחילה בשוק האמריקאי; המנוי צפוי לעלות בשיעור של 13% עד 18% - הזינוק הגדול ביותר במחיר מזה 12 שנה. לפי דיווח של CNBC, עלתה מניית החברה ב-6% לפני פתיחת המסחר.
- נטפליקס, מאחוריך: NBC תשיק שירות סטרימינג בתחילת 2020
- נטפליקס תספוג את ההדף של התעמולה הסעודית נגד קטאר
- שוק הסטרימינג יתנפח, ואז יתכווץ
ההתייקרות הבולטת ביותר תהיה בתוכנית הפופולרית ביותר של נטפליקס - מ-11 ל-13 דולר. במסגרתה, יכולים משתמשים לחבר שני מכשירים שונים למנוי. ואולם, גם במחיר זה מדובר בתוכנית זולה יותר מהמנוי של HBO, שעולה 15 דולר לחודש.
לפי CNBC, ההתיקרות נועד לתמוך במאמצי יצירת תוכני המקור של נטפליקס - אופרציה יקרה ומורכבת, שנדרשת למשיכת קהלים חדשים לקראת התעצמות התחרות עם אמזון וכניסת שחקנים חדשים כדיסני. הרווח הצפוי לנטפליקס מהמהלך מוערך ב-1.39 מיליארד דולר בשנה. זה, בהנחה שההתייקרות לא תוביל לגל משמעותי של נטישת משתמשים.
התמחור החדש ישפיע מיידית על מנויים חדשים בארצות הברית, ומנויים קיימים יקבלו אותו בשלושת החודשים הקרובים. הוא צפוי להגיע גם ל-40 מדינות באמריקה הלטינית, אך לא בשווקי מפתח כמקסיקו וברזיל. עליות המחירים לא ישפיעו, בשלב זה, על השוק הישראלי: "עליות במחיר הן ייחודיות לכל מדינה, ועליית המחיר בארה"ב לא משפיעה או מצביעה על שינוי מחיר גלובלי או מקומי", נמסר מהחברה.