נטפליקס, מאחוריך: NBC תשיק שירות סטרימינג בתחילת 2020
השירות יכלול כ-1,500 שעות של תכנים מקוריים, ביניהם "סאטרדיי נייט לייב" ו"מחלקת גנים ונוף", ויכלול גם שידורי טלוויזיה חיים ואת סיקור אולימפיאדת 2020. לקוחות של חברות כבלים ולוויין יוכלו לקבלו בחינם, תמורת חשיפה לפרסומות, והעלות למשתמשים אחרים תגיע ל-12 דולר בחודש
שחקנית גדולה חדשה בשוק הסטרימינג הצפוף: NBC צפויה להשיק בשנה הבאה שירות סטרימינג שיתבסס על מאגר התכנים המקוריים העצום שלה, ומיועד להתחרות בנטפליקס, אמזון ובשירות של דיסני שיושק מאוחר יותר השנה - כך לפי דיווח של CNBC.
קראו עוד בכלכליסט:
- חדש מ-IMDb: שירות סטרימינג חינמי, במימון פרסומות
- שוק הסטרימינג יתנפח, ואז יתכווץ
- סטרימינג, צ'טים וטינדר: האפליקציות הכי מכניסות של 2018
לדברי מקורות, השירות יושק ברבעון הראשון של 2020 ויכלול עם השקתו 1,500 שעות של תכנים מקוריים מ-NBC, דוגמת "סאטרדיי נייט לייב" ו"מחלקת גנים ונוף". כמו כן, יכלול השירות שידורי טלוויזיה חיים בתחומים החדשות והספורט, כאשר המשחקים האולימפיים של 2020 (של-NBC יש את הזכויות לשידורם) צפויים להוות מוקד משיכה משמעותי. לקוחות של חברות כבלים ולוויין יוכלו לקבלו בחינם, בעוד אחרים ישלמו עד 12 דולר בחודש.
נכנסים לתחום הסטרימינג. NBC צילום: בלומברג
ב-NBC מעריכים שמודל החבירה לספקי הכבלים והלוויין יאפשר לשירות להגיע במהירות ל-30 מיליון עד 40 מיליון מנויים, בניגוד לצמיחה איטית של שירות בתשלום בלבד שמתחיל מאפס מנויים. מודל ההכנסות יתבסס במקרה זה על הצגת פרסומות שיהוו בין 3 ל-5 דקות משעת שידור. החברה מעריכה שמודל הפרסום יספק לה הכנסה חודשית של 5 דולר למשתמש.
"מנויים מעדיפים שירות חינמי עם מעט פרסומות", אמר מנכ"ל NBCUniversal, סטיב בורק, ל-CNBC. "אחד הדברים המעניינים במיזם הזה, ומה שמבדל אותו והופך אותו לחדשני, הוא שיהיה לנו דגש גדול על חינם לצרכן. אנחנו רוצים ליצור פלטפורמה גדולה שיכולה לגדול במהירות. הדרך הכי טובה לעשות את זה, היא להפוך אותה לחינמית לצרכנים".