מילון כלכליסט

SEO קידום אתרים 
צילום: pixabay
 

קידום אתרים – מי לא מכיר?

קידום אתרים בשנים האחרונות הפך לדבר מאד קשה ומסובך, אפילו שכולם כבר הבינו שקידום אתרים זה דבר הכרחי להצלחה של עסק ברחבי האינטרנט

בשיתוף מאיר כהן קידום אתרים בע"מ 13.01.19

אנשים רבים עדיין בטוחים שזה הוא מקצוע קל ופשוט אך זה מקצוע קשה מאד שאנשים מגדירים אותו אף כאומנות וזה מכיוון שלקידום של אתר יש מאות קריטריונים ופרמטרים שונים ומגוונים שבנוסף לכל גם כל כמה זמן משתנים ואף אחד לא יודע אילו מהקריטריונים חשוב יותר ואיזה חשוב פחות, גוגל לא משתפת את מקדמי האתרים ושומרת את זה לעצמה כך שלמי שיהיה מזל יצליח לגלות מה טוב יותר ומה טוב פחות ולמי שאין מזל כנראה ויישאר מאוחר.



כיום דרך קידום האתרים הטובה ביותר היא הקידום האורגני ובה מקדם האתרים מתקן ומשנה את האתר בכדי שיעמוד בכמה שיותר ממאות הקריטריונים של גוגל וזה הוא תהליך ארוך שמקדם טוב ואיכותי ויעשה אותו בהרבה חמישה חודשים לרוב ובמקרים חריגים או תחומי תחרותיים אף שנה.

 

ישנה בנוסף הדרך של קידום אתרים במנועי חיפוש באופן אורגני למיקומים טבעיים לפי מדד הרלוונטיות של האתר לגולשים או באופן ממומן שאז אתם למעשה משלמים למנועי חיפוש כסף לפי הקלקות. כמו למשל גוגל בכדי שתפרסם אתכם ובעזרת כסף תגיעו מיד לראות תוצאות החיפוש בעמוד הראשון, דרך זו כרוכה בתקצוב יומי על פי קליקים, זאת אומרת שעם תקצבתם היום חמש מאות שקל וכל קליק שווה חמש שקל לאחר מאה כניסות לאתר שלכם האתר שלכם ירד מהאוויר ויופיע שוב רק למחרת.

חשוב להבין שגוגל ממומן הוא לא לתמיד כמו קידום אורגני, כאשר מקדם אתרים מביא אתר לעמוד הראשון זה עבודתו נסתיימה ולא צריך להמשיך לשלם לא בניגוד לגוגל ממומן שכל עוד אתם במקום הראשון לא תפסיקו לשלם לעולם.

 

יש דגש גדול להסביר לאנשים שלא ינסו לקדם אתרים לבד בבית, מי שלא מקצוען ממש ומבין קידום אתרים לעומק ללא כל ספק לא רק שלא יצליח לקדם אתר האתר אלה גם יגרום לנזק רק שיידרש המון זמן וכסף בכדי לתקן את הנזק שנגרם ולכן מי שרוצה להצליח להתקדם באינטרנט חייב לשכור את שירותיו של מקדם האתרים הטוב והמקצועי ביותר שיהיה ברשותו לשכור.

 

להיות מותג או לא להיות זאת השאלה ?

כיום לגוגל יש עוצמה רבה והיא מנוע החיפוש המתקדם ביותר בעולם, לגוגל יש כלים חדשניים שמסוגלים ללמוד התנהגויות גולשים ודפוסי גלישה ובכך לדרג אתר בהתאם.

 

בשביל לקדם אתר בגוגל ולהעלות בדירוגים ובמיקומים אנחנו צריכים שגוגל תחשוב שלדעתה האתר שלנו איכותי ורלוונטי.

פעולה זו אינה פשוטה כלל ומקדמי האתרים צריכים לעמוד במאות פרמטרים וקריטריונים המשתנים מרגע לרגע וכל זאת ללא ידיעה וודאית אילו מהפרמטרים הוא החשוב ביותר ואיזה מהם פחות

 

אין מה לעשות גוגל ללא ספק אוהבת מותגים וזה נותן למותגים יתרון משמעותי בקידום בגוגל.

 

גוגל רואה את אתרי המותגים כאתרים אמינים בעלי חשיבות רבה, שיש להם קהל אוהדים גדול מחוץ לאינטרנט וללא ספק האינטרנט רק יחזק את כוחו של המותג.

 

צילום: pixabay

 

הדרך ליצירת מותג:

1.תוכן הוא המלך- תוכן הוא הדבר החשוב ביותר באתר אינטרנט ולכן אנחנו חייבים לשים רק תוכן איכותי ורלוונטי לקהל היעד שלנו.

 

2.אתר עדכני- כאשר אנו מזניחים את האתר לגולש אין משהו חדש באתר ולכן הוא לא יראה סיבה לחזור אליו שוב, בנוסף גם כאשר לא מעדכנים אתר זמן רב ישנם דברים שהתחדשות והשתנו ואנו צריכים לשנות את האתר שלנו בהתאם.

 

3.פרסום ושיווק- חלק גדול מן בניית מותג הוא ללא ספק פרסום ושיווק נכונים ואגרסיביים. ישנם דרכי פרסום רבות ומגוונות אשר מתאימות לכל כיס.

קמפיין גוגל ממומן לדוגמא יכולה למנף את האתר שלכם באופן מהיר ואיכותי ויכול להעלות את כמו הכניסות לאתר שלכם באופן משמעותי.

 

4.שמו של המותג- שמו של המותג הוא אולי אחד הדברים החשובים ביותר אשר יגרמו לקהל היעד שלך לרכוש אותו, ישנם הרבה דברים בשמות אשר משפיעים על תת המודע של אנשים לטובה ולרעה ולכן כאשר בוחרים שם צריך לעשות זאת באמצעות איש מקצוע מומחה בעל ניסיון מוכח.

 

5.הופעה גדולה של שם המותג- חשוב שאתרים אחרים, פורומים ובלוגים ידברו על המותג שלך וכך השמועה תרוץ באינטרנט ויכירו את המוצר שלכם יותר ויותר גולשים ברחבי האינטרנט.

 

אז לסיכום – קידום אתרים seo – קידום אתרים במנועי חיפוש, הוא תחום מאוד מאתגר, אל תשכחו לעשות החלטות נכונות.

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות