מהיום: אפשר לנסוע בלי רמזורים מעמק יזרעאל ועד ערד
חברת נתיבי ישראל פתחה היום את כביש 77 החדש, המחבר בין צפון יקנעם לצומת ישי. המקטע החדש המשתרע על 6 ק"מ כולל חמישה מחלפים שביטלו צמתים מרומזרים שיצרו פקקים גדולים באזור
חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) פתחה היום (ו') את כביש 77 המחודש שמחבר בין צפון יקנעם לצומת ישי שבעמק יזרעאל. המקטע החדש מאפשר נסיעה רצופה, ללא רמזורים, מעמק יזרעאל ועד ערד שבדרום, זאת תוך שימוש בכביש 6.
- שר הפקקים מציג: קדנציה שלישית של הזנחת התחבורה הציבורית
- משרד התחבורה מתזמן עוד שנה בפקקים
- "מנהרה לרכבת קלה דורשת שנים, אצלנו זה שניות"
לטענת משרד התחבורה הפרויקט כלל סלילה של כ-6 ק"מ, לרבות הקמה של חמישה מחלפים שביטלו צמתים מרומזרים באזור טורעאן, בית רימון, ציפורית, הושעיה, רמת ישי, אלונים, השומרים ושדה יעקב. הכביש הישן ימשיך לשמש את התושבים המקומיים ולצידו ייסללו שבילי אופניים, כאשר עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד שקל. הקבלן המבצע במקום היא חברת סולל בונה שבשליטת שיכון ובינוי. הפרויקט כולל מעברים חקלאיים, שביל אופניים ומעברי הולכי רגל.
שר התחבורה ישראל כץ הזכיר השבוע שהפרויקט עצמו הוכרז עוד לפני כעשר שנים עם ספקות רבות של תושבי האזור שהכביש אכן יקום. "רואי השחורות טענו שאלה הבטחות שווא ושזה לא יקרה, ופעלו והצליחו לכסות את השלטים והשמות בבדי יוטה שחורים. היום כולם רואים את מחלף רמת ישי את מחלף המוביל, מחלף גולני, מחלף קדרים והכבישים והרכבות, ואת כל הגליל מחובר למרכז ולנגב", צוטט השר.
מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, שהשתתף עם כץ בטקס ההשקה שנערך שלשום, הוסיף שבתור יליד ותושב הצפון הוא נרגש להוביל את פרויקט תשתית התחבורה הירוק הראשון במדינת ישראל.