$
רכב

כבר לא מתווכחים איתי אם העתיד חשמלי

כל יום עוד יצרנית רכב מכריזה על תקציבי עתק לחשמול כל צי הדגמים העתידי שלה. אלו שמכרו סיפורים על דיזל שילמו קנסות במיליארדים. אלו שפינטזו על מכוניות מימן - עדיין מוכרים פנטזיות. רק סוללות הפכו זולות יותר עם טווח ארוך יותר. והעתיד - הוא היום

שי אגסי 12:0511.01.19

אני עדיין נוהג ברנו פלואנס חשמלית. המכונית שלי מספרה 001 גרסת המאה הראשונים. בכל אחת מהמאה יש שתי חתימות. האחת שלי, השנייה של קרלוס גוהן - מנכ"ל רנו־ניסאן. הוא יושב כבר חודשיים במעצר בכלא יפני - יש הטוענים על לא עוול בכפו.

 

כבר יותר משנה אני מנסה לרכוש מכונית חשמלית בישראל. אחת שתרווח לי קצת את טווח הנסיעה היורד והולך שמספקת הסוללה שלי, בת השבע, שמסיימת את חייה. הזואי של רנו הייתה אמורה להיות הרכב השני של בטר פלייס, אבל אם כבר מחליפים, אז שתהיה סוללה שמסוגלת לספק טווח של 400 ק"מ. טסלה אי־אפשר לייבא לישראל. את השברולט בולט כבר יותר משנה הרגולטור לא מאפשר להביא, בגלל בעיה של תקינת פנסים אירופית.

 

והנה השנה מתחילות להגיע לישראל מכוניות חשמליות עם טווח רציני – שש שנים אחרי סגירת בטר פלייס אולי אפשר יהיה גם בישראל שוב לקנות מכונית שמשתווה לשוק העולמי. לא לפני זמנם, רק באותו הזמן עם שאר העולם.

 

שי אגסי שי אגסי צילום: עמית שעל

 

פעם התווכחו איתי אם העתיד חשמלי, היום כבר ברור לכולם. כל יום עוד יצרנית רכב מכריזה על תקציבי עתק לחשמול כל צי הדגמים העתידי שלה. אלו שמכרו סיפורים על דיזל שילמו קנסות במיליארדים. אלו שפינטזו על מכוניות מימן - עדיין מוכרים פנטזיות. רק סוללות הפכו זולות יותר עם טווח ארוך יותר. והעתיד - הוא היום.

 

וכשבישראל מחכים לחשמליות, בעולם עוברים לאוטונומיות. בשנים הקרובות כל יצרני הרכב ייצרו מכוניות שנוהגות את עצמן. חלקן הגדול ישתמשו בטכנולוגיות ישראליות, שמפותחות בין השאר במובילאיי ובאינטל בישראל. המהפכה הזו חייבת לקרות בישראל. רכבים אוטונומיים ייסעו כמעט 24 שעות ביממה. הם יהיו חשמליים, כי הדלק יקר מדי כשנוסעים כל היום, כל יום. מהפכת האוטונומיות תשלים את מהפכת החשמול. שתיהן יסיימו את התלות העולמית בנפט, ואת תאונות הדרכים – שתי בעיות קשות מאוד שפוגעות בנו הישראלים.

 

הכותב היה מייסד ומנכ"ל בטר פלייס

בטל שלח
    לכל התגובות
    x