CES 2019
הפעלה קולית: גוגל ואמזון נלחמות על אור הזרקורים
תערוכת הטכנולוגיה הגדולה נכבשה בידי מוצרים רבים שתומכים באלקסה של אמזון או באסיסטנט של גוגל - אך רק האחרונה הציגה יכולות משמעותיות חדשות לסייענית החכמה שלה. בין היתר, תוכל אסיסטנט לתרגם שיחות בין אנשים, ולסייע בניווט
תערוכת הטכנולוגיה CES היוותה זירת התגוששות בין אמזון וגוגל, על הדומיננטיות בתחום ההפעלה הקולית. במבט ראשון, נראה שגוגל תפסה את ההובלה: היא פרסמה את מותג אסיסטנט באגרסיביות, וחברות רבות חשפו מוצרים שתומכים בסייענית החכמה. למשל, לנובו הציגה שעון מעורר שולחני קטן, שנשען על אסיסטנט; קצת מפתיע, שכן ענקית המחשוב הסינית היא שותפה בכירה של אמזון, ולרוב מתקינה את אלקסה במוצרי אינטרנט הדברים שלה.
- חדש מ-Dell: לפטופ מודולרי לגיימרים ו-XPS שמחזיק 21 שעות
- חדש מלנובו: מחשבי דגל חדשים, ודגם גיימינג חזק ביותר
- LG חושפת טלוויזיה בעלת מסך גמיש ומתגלגל
כמו כן, נחשפו טלוויזיות, רמקולים חכמים, נורות, רכיבים למכונית, רסיברים וממירים תומכי אסיסטנט. גוגל עצמה הציגה חידושים לפלטפורמה. למשל, כפתור ייעודי שניתן להוספה בכל מוצר תומך, ובעצם לחבר אותו לאסיסטנט. לצידו הוצג גם מסך E-Ink שניתן אף הוא לחיבור אל מכשירים אחרים.
למשל, אפשר יהיה לחבר את הערכה הזו למקרר חכם ולהזמין מוצרים בהפעלה קולית, או לפעמון דלת חכם ולהורות על פתיחה ונעילה בדיבור. הרעיון נחמד, אך קצת בוסרי ויצריך התאמות רבות מצד יצרני המכשירים; בנוסף, לא ברור איזה ערך ייצר הפיתוח הזה לצרכן. גוגל אסיסטנט תתחיל להתחבר טוב יותר ליישומים כחיפוש וניווט, או לתרגום תוכן. ב-CES נחשפה יכולתה לתרגם מלל בין שני דוברי שפות שונות, ע"ב הצגת כתוביות על המסכים שלהם. הסייענית פשוט שולפת את גוגל טרנסלייט ומציגה תוכן ממנו, ולכן דיוק התרגום חלקי ונטול הקשר.
במהלך CES הציגה גוגל חיבורים בין אסיסטנט למשאבי חברות תעופה, מלונות ומסעדות, יישומים לתיירים כצ'ק אין ישירות מהרמקול החכם או הסלולרי ועוד. האסטרטגיה של החברה היא להביא את הסייענית החכמה שלה לכל מקום אפשרי, מתוך הבנה ששימוש בה יספק מידע ערכי על הרגלי בעליה. בסופו של דבר, גוגל היא חברת הפרסום הגדולה בעולם, והמידע הזה יסייע למיקוד המודעות - הליבה העסקית שלה.
ומה עם אמזון? מוצרים תומכי אלקסה בלטו מאוד בתערוכה, אך בעלת הפלטפורמה עצמה נותרה קצת באחורי הבמה; הוצגו תנורים, מדיחי כלים, שמשיות לגינה, פסנתרים חשמליים, משקל מזון למטבח ואפילו אסלה שמחוברת לאלקסה, אבל לא הוצגו יכולות חדשות של הסייענית החכמה: רק יישומי עזר לבית, וכלי ניהול מלאי לעסקים.
אמזון עצמה חשפה לפני מספר חודשים שורה ארוכה של מוצרים ביתיים שנשענים על הסייענית שלה, ובתערוכת לאס וגאס השאירה את הבמה לשותפות שלה, יצרניות המכשירים עצמן. לפי נתוני סטרטג'י אנליטיקס מסוף השנה שעברה, החזיקה אמזון בכ-41% משוק הרמקולים החכמים לעומת 28% שבידי גוגל; היתרון הזה צפוי למשוך יותר משתמשים לקנות מוצרים חכמים שתומכים בפלטפורמה המובילה, לפחות עד שייווצר מהפך משמעותי.