המשטרה בוחנת אפשרות לרכישת ניידות חשמליות
בלעדי: הרכבים החשמליים אמורים לשמש, בין היתר, למשימות שיטור עירוני בזכות העובדה שהם שקטים
משטרת ישראל החלה בתהליכים להטמעת ניידות משטרה חשמליות בצי המשטרתי. בעת האחרונה פנו גורמים במשטרת ישראל למינהל הרכב הממשלתי ולגופים המחזיקים כיום בציי רכב חשמלי במטרה לבסס בדיקת היתכנות לרכישה של ניידות ראשונות שיונעו בחשמל בלבד.
לאחרונה נרכשו מספר רכבים חשמליים מתוצרת רנו לשימוש במשרדי ממשלה כרכבי איגום, כלומר רכבים משותפים לעובדים. מהלך זה איפשר לראשונה חדירה של רכב חשמלי לצי רשמי של מדינת ישראל.
כיום צי הרכב המשטרתי של ישראל מונה מעל 3,000 רכבים מסוגים שונים, אך פרט למספר רכבים היברידיים הצמודים
לבעלי דרגות בכירות, רובם לא נרכשו מתוך שיקולי איכות סביבה אלא משיקולי עלות מבצעיים.
כיום משווק בישראל קומץ רכבים חשמליים, כדוגמת רנו זואי, אך השנה צפוי להתחיל שיווקם של ניסאן ליף, יונדאי איוניק החשמלית ודגמים נוספים. על פי קווי האפיון שהציגה המשטרה, הרכבים החשמליים אמורים לשמש בין היתר למשימות שיטור עירוני, לא רק עקב היותם חסכוניים, אלא גם משום שהם שקטים ולכן מותאמים לפעילות שיטור בלילות.
ממשטרת ישראל נמסר: "אנחנו בוחנים כל העת פתרונות חדשניים־טכנולוגיים לשיפור וייעול. גם הנושא הזה מצוי בבחינה ראשונית כשהמטרה היא לבחון ברכב חשמלי היבטים פונקציונליים, מבצעיים ופרמטרים כלכליים שונים. הבחינה נעשית בשת"פ ובתיאום מלא מול כלל הגורמים הרלוונטיים".