$
חדשות טכנולוגיה

יותר משליש מהאמריקאים נסעו בשירותי אובר, ליפט ואחרות

לפי סקר של מכון Pew, שיעור המשתמשים בשירותי הזמנת נסיעות בארה"ב יותר מהכפיל את עצמו בתוך שלוש שנים. ואולם, רק מעטים בוחרים להשתמש בשיתוף הנסיעות באופן קבוע. בנוסף, השירותים זמינים פחות מחוץ לערים

עומר כביר 10:1006.01.19

שיעור המשתמשים בשירותי הזמנת נסיעות בארה"ב יותר מהכפיל את עצמו בתוך שלוש שנים, וכיום 36% מהאמריקאים הזמינו נסיעה בשירותי דוגמת אובר, ליפט או ויה לפחות פעם אחת - כך לפי סקר של מכון Pew.

 

 

במקביל, גם המודעות לשירותים עלתה משמעותית ורק 3% מהנשאלים סיפרו שמעולם לא שמעו או השתמשו בשירותים כאלה, לעומת 33% בסקר הקודם. עם זאת, רוב האמריקאים, 61%, מעולם לא השתמשו באפלקציית הזמנת נסיעות, אף שהם מודעים לקיומן.

 

 

אפליקציית אובר אפליקציית אובר צילום: רויטרס

 

 

שלא במפתיע, השימוש נפוץ במיוחד בקרב צעירים בני 18 עד 29 (51% אמרו שהתנסו לפחות פעם אחת), אקדמאים (55%) ובעלי הכנסה גבוה של 75 אלף דולר בשנה או יותר (53%). קיים בתוך הקבוצות הללו פער ניכר בשימוש בקרב תושבי ערים לעומת תושבי כפרים: 55% מהצעירים העירוניים השתמשו בשירות לעומת 36% מהצעירים הכפריים, וכ-70% מהאקדמאים ובעלי ההכנסה הגבוהה בערים לעומת 32% ממקביליהם באזורים הכפריים. לדברי עורכי המחקר, הבדלים אלו נובעים מכך ששירותי הזמנת הנסיעה פחות זמינים מחוץ לעיר.

 

ואולם, לשירותים אלה יש עדיין בעיה מהותית אחת: אף שרבים התנסו בהם, רק מעטים הפכו את השימוש בהם לחלק משגרת יומם. רק כ-10% אמרו שהם משתמשים בשירותים כאלה על בסיס שבועי, ו-2% בלבד אמרו שהם עושים זאת על בסיס יומי או כמעט יומי. 22% משתמשים בהם על בסיס חודשי, ומרבית הנשאלים (67%) משתמשים בהם פחות מפעם בחודש.

 

 

 

יש כמה קבוצות שנוטות להשתמש בשירותים בתדירות גבוהה יותר: 19% מתושבים האזורים העירוניים משתמשים בהם על בסיס שבועי (לעומת 5% מתושבי האזורים הכפריים), וכך גם 12% מבני 18 עד 49 (לעומת 7% מבני 50 ומעלה).
בטל שלח
    לכל התגובות
    x