$
הקברניט

סיוט של קרוז: מה קורה לנוסע שפספס את הספינה?

מי שלא עלה בזמן לספינה שלו באירופה יוכל אולי לנסוע ליעד הבא ולתפוס אותה שם; אבל אם מדובר בקרוז באיים הקאריביים או באוסטרליה, יהיה עליו לנסות להגיע למדינה אחרת - מה שיהפוך לאתגר בעייתי אם הדרכון שלו נשאר על הסיפון

שירות כלכליסט 08:0505.01.19
למנהלי צוותי הבידור באניות הקרוז יש בדיחה קבועה שהם אוהבים לחלוק עם הנוסעים: "אל תהיו בלחץ לחזור לנמל בזמן", הם אומרים. "אם תאחרו יהיו לכם תמונות נהדרות שלנו, מפליגים לעבר האופק".

 

 

אבל זה בכלל לא מצחיק כשמפספסים את הספינה אחרי שיורדים באחת התחנות שנקבעו. החפצים נשארים לרוב על הסיפון והנוסעים צריכים למצוא דרך לתפוס את הספינה בתחנה הבאה, על חשבונם כמובן. לוח הזמנים של אוניות הקרוז מתוכנן לפחות שנתיים לפני תאריך ההפלגה. הלו"ז כולל פירוט מדויק של הזמנים שבהם הספינה עוגנת ועוזבת כל נמל. בהתאם, הנוסעים שיורדים לטייל מתבקשים לחזור חצי שעה לפני זמן העזיבה כדי לוודא שלא יפספסו את הספינה. אבל, לא תמיד הכל הולך כמתוכנן. לפי מנהל באחת מחברות הקרוז, בכל חודש יש לפחות נוסע אחד שמפספס את הספינה. הסיבות לכך מגוונות, יכול להיות שהנוסעים שכחו מה זמן העזיבה, נתקעו בפקק בדרך חזרה לנמל או שהתעכבו בגלל רכבת או תחבורה ציבורית אחרת.

 

הספינה הפליגה? לפחות תישאר לכם תמונה יפה הספינה הפליגה? לפחות תישאר לכם תמונה יפה צילום: שאטרסטוק

 

 

למשל, בני הזוג פראט היו בקרוז בנהר הדנובה, וירדו לטייל בעיר מלק באוסטריה, הם חזרו לנמל בצהריים כפי שהתבקשו, רק כדי לגלות ששכחו לשנות את השעון לשעה המקומית, ולכן חזרו לנמל בצהריים, לפי שעון בריטניה. למזלם, אף שהספינה כבר יצאה לדרך, המדריך המקומי חיכה להם והסיע אותם לווינה שם יכלו לעלות מחדש על הסיפון.

 

לדברי מנהלי חברות השייט, הסיבה לתקריות הללו היא לא בהכרח ההתעקשות של הקברניטים לצאת בדיוק בשעה היעודה גם אם נותרים אנשים מאחור, אלא שעיכובים עולים להם כסף בקנסות ובשכר לעובדים המקומיים. עם זאת, יש שטוענים שהאיומים האלה שהספינה תעזוב בלי כל הנוסעים נועדו לגרום לאנשים לקנות את הסיורים המודרכים שמציעה החברה, שהם יקרים יותר מהסתובבות לבד בערים בהן עוגנים. כך למשל, סיור מודרך ברומא מטעם חברת השייט פרינסס קרוזס עולה 130 דולר לאדם, בעוד שנסיעה ברכבת בעיר עולה בסביבות 17 דולר לכיוון אחד.

 

דיוויד סלבי, המנכ"ל לשעבר של חברת השייט תומסון קרוזס, אמר לדיילי טלגרף כי ההחלטה של הקפטן האם לחכות לנוסעים הסוררים תלויה בכמה גורמים, ביניהם כמה אנשים חסרים, המרחק עד לנמל הבא ומזג האוויר. אם הספינה צריכה לשוט מהר יותר כדי להגיע לנמל הבא, היא תיאלץ להשתמש ביותר דלק וזה יעלה יותר, אולם אם אין לחץ להגיע לתחנה הבאה, יהיה קל יותר להחליט להמתין. "אנחנו מנסים לצאת בסדר עם כולם, אבל עלינו להגן על לוח הזמנים ולספק את החופשה שהאורחים שלנו הזמינו", הסביר.

 

 

ספינת נופש ספינת נופש

 

 

אחד הנוסעים בקרוז של קרניבל ויסטה שעגנה בליבורנו, איטליה נאלץ להזמין לעצמן חדר במלון ברומא לאחר שהמשפחה שלו הצליחה להגיע בזמן חזרה לספינה בתום ביקור בפירנצה, אך הוא התעכב מכיוון ששכח את הכובע שלו על הרכבת. למזלו, זה קרה באירופה שם יחסית פשוט להגיע לתחנה הבאה ולהתאחד עם המשפחה והספינה. אולם, אם מפספסים את הקרוז בדרום אמריקה, אסיה, אוסטרליה או הקאריביים, אז מתחילות הצות האמיתיות.

 

במקרים כאלה, קרוב לוודאי שהנוסעים יאלצו לעבור למדינה אחרת כדי לחבור מחדש לספינה. בניגוד למצב במדינות האיחוד האירופי, ביבשות האחרות מדובר בסיוט בירוקרטי, במיוחד אם הדרכון נותר על הסיפון. זה קרוב לוודאי יהיה מסע יקר שיהיה על חשבון כמה ימים של הקרוז.

 

סוכני הנמל של הספינה הם שאחראיים לסייע לנוסעים לתפוס חזרה את הספינה, אך על חשבון הנוסעים. אם כי, לעיתים אנשים לוקחים על עצמם את כל העבודה. ב-2016, פספסה סוזאן בראון בת ה-65 את הספינה שלה שעגנה בפונשל, בפורטוגל. היא פשוט קפצה לאוקיינוס ושחתה בעקבותיה. למרבה המזל, היא חולצה על ידי דייגים מקומיים.

 

 

 

לעומת זאת, אישה שפספסה את הספינה שלה בגיברלטר קיבלה טרמפ בסירה אחרת והצטרפה לסיפון בעודה אוחזת בחוזקה בשקית של לבנים שבדיוק רכשה, למרבה השעשוע של הנוסעים האחרים. כך, שזו אולי לא בדיחה להיות הנוסע שמפספס את הספינה, אבל לפחות הצליחה להצחיק את שאר הנוסעים הממושמעים יותר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x