עתירה לבג"ץ נגד הקמת שדה התעופה ברמת דוד: "ההנחיות עליהן פועלת המינהלת נערכו בחריגה מסמכות"
לטענת העמותה נגד שדות התעופה בעמק יזרעאל ומגידו, ההשפעות הסביבתיות של הקמת שדה תעופה משלים באזור עמק יזרעאל, אשר ניחן במאפיינים ייחודיים, מבחינה אקולוגית, סביבתית והיסטורית הן מרחיקות לכת ופטאליות
העמותה נגד שדות התעופה בעמק יזרעאל ומגידו, המייצגת תושבים המתגוררים בעמק יזרעאל המתנגדים לתוכנית להקים שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג ברמת דוד, ממשיכה במאבק נגד הקמתו. העמותה הגישה הבוקר (ד') עתירה לבג"ץ נגד המועצה הארצית לתכנון ובנייה, המשרד להגנת הסביבה ומינהלת הקמת שדה התעופה.
במסגרת העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד מירב בר-זיק ממשרד שפירא כפרי בר-זיק ועו"ד רויטל אפלבוים ממשרד וינברגר ברטנטל ושות', טוענת העמותה כי ההנחיות לעריכת תסקיר שייבחן את ההשלכות הסביבתיות מרחיקות הלכת של הקמת שדה תעופה משלים ברמת דוד, על פיהן פועלת המינהלת, נערכו בחריגה מסמכות כביכול. זאת, "מבלי שקיימת תוכנית ולפחות תשריט כנדרש על פי הדין וללא תשתית עובדתית ותכנונית מספקת".
לטענת העותרת, ההשפעות הסביבתיות של הקמת שדה תעופה משלים באזור עמק יזרעאל שבשטחו נמצא אתר רמת דוד, אשר ניחן במאפיינים ייחודיים, מבחינה אקולוגית, סביבתית והיסטורית הן מרחיקות לכת ופטאליות. במסגרת העתירה נטען כי "האבסורד שבהסתמכות על מידע חלקי ובמסגרת תכנון והקמת שדה התעופה המשלים, זועק לשמיים. לא יעלה על הדעת כי פרויקט כאמור, בסדר גודל לאומי, מבוסס, כך נראה, על תחושות בטן. יתרה מכך, נראה כי אין צורך להרחיב בעניין חומרת הנזקים הנגרמים לאוכלוסיה כתוצאה מחשיפה לרעש מטוסים ובפרט להתפתחותם הקוגנטיבית של ילדים", נטען.
טרם הוגשו תגובות המשיבים לבית המשפט.