רגע לפני ההכרעה על גשר יהודית: ברכבת יוצרים עובדות בשטח עם השבתת מסילות
הרכבת הודיעה על התקדמות בעבודות החשמול והתשתית במקטע בין תחנת ההגנה בת"א ותחנת סבידור מרכז; הדבר יביא לשיבושים בתנועת הרכבת בלילה ובימי שישי, ועל הדרך יעכב עוד יותר את העבודות על הגשר שעוררו מחלוקת בשל הכוונה לבצען בשבת
רכבת ישראל פרסמה הערב (ב') הודעה לאקונית על שינויים בהסדרי התנועה במרכז תל אביב. לפי הודעת החברה, "בשל התקדמות העבודות להסבת רשת המסילות להנעה חשמלית, והתקדמות עבודות התשתית במקטע המסילה שבין תחנת תל אביב ההגנה לתחנת תל אביב סבידור מרכז, יחולו שינויים בתנועה הרכבות".
- כחלון וכץ החליטו: נסיעות הרכבת מנתב"ג לירושלים ימשיכו להיות בחינם
- "הרכבת תחת איילון 'פעלה במחשכים' בתחום הרכש"
- "מנהרה לרכבת קלה דורשת שנים, אצלנו זה שניות"
האם הסגירה הזו תגרור פקקי ענק? כלל לא בטוח כיוון שמדובר בשעות הלילה בהן התנועה דלילה יחסית, אולם כן תירשם פגיעה בציבור החיילים שמשתמש ברכבת כדי להגיע הביתה לחופש.
אז על איזה שינויים מדברים שם? כך למשל, מה-11 בינואר הקרוב ייסגר מקטע תל אביב ההגנה-תל אביב סבידור מרכז לתנועת רכבות מחמישי בחצות ועד לכניסת השבת, כאשר רכבות מהדרום תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת לוד. רכבות מהצפון תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור מרכז. הסגירה תחזור על עצמה כל יום שישי ועד להודעה חדשה.
במקביל דיווחה הרכבת על סגירה נוספת שתתקיים מה-6 בינואר הקרוב ועד להודעה חדשה, אז אזור תחנת סבידור יסגר רק בשעות הלילה המאוחרות (כלומר לאורך הלילה מ-21:00 ועד 04:00 שלמחרת) לשם ביצוע עבודות חשמול הקו. בשעות אלה מדרום יעצרו בתחנת "ההגנה" ורכבות מהצפון יעצרו בתחנת "סבידור".
הפרסום מגיע בתזמון מעניין, כיוון שבשבוע הבא משרד התחבורה היה אמור לענות לבג"ץ מדוע הוא לא מאפשר לחברת נתיבי איילון הכפופה לו לבצע את העבודות על גשר יהודית. כזכור, מדובר בגשר הולכי רגל שמוביל מרחוב יגאל אלון לרחוב יהודית בתל אביב שהיה אמור לעמוד על תילו אולם שר התחבורה ישראל כץ עצר את העבודות באוגוסט האחרון בטענה שהדבר יפריע לחשמול הרכבת במסילות המרכז, אך ההערכה היתה שהסיבה היא תלונות של המפלגות החרדיות על ביצוע עבודות הגשר בשבת. והנה, באופן פלאי ממש הרכבת "יוצרת עובודת בשטח" עם עבודות על חשמול המסילה, כאשר במועד בו כץ יצטרך לנמק מה קורה עם גשר יהודית הוא כבר יהיה שר בממשלת מעבר והעבודות על הגשר יחכו למועד אחר. תיאורטית, חברת נתיבי איילון יכולה להתאים את קצב העבודות שלה לזה של סגירת מסילת הרכבת במרכז, אולם במרוץ מי יקבע עובדות בשטח החברות הפועלות תחת משרד התחבורה השיגו את עיריית תל אביב שמעוניינת לבצע את העבודות בגשר יהודית בהקדם.
ברכבת מבטיחים להפעיל "מערך היסעים, ללא תשלום, עבור נוסעי הרכבות המאוחרות בקו זה, אשר יפעל סמוך לחצות, שיופעל בין סבידור לתחנת ראשל"צ משה דיין ובין תל אביב ההגנה לרעננה מערב".