בלעדי לכלכליסט
Open ,Max או Blue: אחד מהם יחליף את לאומי קארד
הנהלת לאומי קארד והקרן הרוכשת ורבורג פינקוס יבחרו בשבועות הקרובים את השם החדש של החברה
Open (אופן), Max (מקס) או Blue (בלו): אחד משלושת השמות האלו יחליף את שם המותג לאומי קארד. ל"כלכליסט" נודע כי בהנהלת החברה ובקרן ורבורג פינקוס, שרכשה את לאומי קארד, צפויים לבחור בשבועות הקרובים את השם החדש של החברה מבין שלוש האפשרויות הללו.
- כאל תמשיך לתפעל את כרטיסי האשראי של אל על
- קבוצת אלייד במשא ומתן מתקדם לרכישת עד 10% מלאומי קארד
- רשות ההגבלים בודקת אם ביט ופפר פיי של הבנקים יזיקו לתחרות באשראי
בנק לאומי מכר את לאומי קארד בעקבות החוק להגברת התחרות במערכת הבנקאית, שקבע כי הבנקים לאומי והפועלים ייפרדו מחברות כרטיסי האשראי שבבעלותם, לאומי קארד וישראכרט. לאומי היה הראשון ליישם את הוראת החוק - ומכר את אחזקותיו בלאומי קארד לוורבורג פינקוס האמריקאית ב־2.5 מיליארד שקל. בהסכם שנחתם אז הוחלט שעד שנה לאחר המכירה לאומי קארד תשנה את שמה ותהפוך לגוף עצמאי.
עסקת מכירת החברה לא הושלמה עדיין ונמצאת בהליכי בדיקה בבנק ישראל, אבל בלאומי קארד המנוהלת על ידי רון פאינרו ביצעו בחינה של המיתוג החדש בחודשים האחרונים, ובסיומו של התהליך שנעשה יחד עם משרד הפרסום מקאן נבחרו שלושת השמות שמתוכם ייבחר המותג החדש.
התהליך ייצר עניין רב בעולם הפרסום והשיווק, וההערכות הן שמדובר במהלך בעלות של מיליוני שקלים. מהלכים מעין אלה הם די נדירים בעיקר כשמדובר בחברות גדולות. המהלך האחרון הזכור הוא של חברת orange שנשארה רק עם השם פרטנר והחליפה לגמרי את מיתוגה של החברה. לאומי קארד תהיה החברה הראשונה בתחום שהמילה קארד (או כארט) לא תהיה כלולה בשמה.
כרגע לא ברור אם הפרזנטורים המיתולוגיים של החברה, קרן מור ויובל סגל, ימשיכו ללוות את החברה. שניהם מובילים את הקמפיינים יותר מעשור. ההערכה היא שהקמפיין יעלה במחצית השנה הבאה. מלאומי קארד נמסר בתגובה כי "שינוי השם ייעשה רק לאחר העברת הבעלות וטרם התקבלה החלטה בנושא".