$
פרסום ושיווק

"נאפשר להזמין מצרכים ולקבל אותם תוך שעה"

אבירם גנות, מנכ"ל אתר קוויק מבית סופר־פארם והחברה המרכזית למשקאות, שמציע היום משלוחים בתוך שעתיים, מאיים לטלטל את שוק הזמנות המוצרים המקוונים שנשלט בידי שופרסל. "הצרכן יוכל לבחור בין לאסוף את ההזמנה או לקבל אותה הביתה. בהתחלה בתוך שעתיים, ובהמשך בשעה"

נורית קדוש 06:5324.12.18

חמוש בשותפה החדשה סופר־פארם שהצטרפה לרשימת המשקיעים, אתר ברינג ברינג, שמציע כבר היום משלוחי מצרכים מהסופר בתוך שעתיים לבית הלקוח, נערך להסתערות על השוק המקוון עם שם וכתובת חדשים: קוויק ב־Quik.co.il, שצפוי לעלות היום לאוויר. בשיחה עם "כלכליסט" מספק מנכ"ל החברה אבירם גנות הצהרת כוונות נועזת: "נגיע להיקף הזמנות של מיליארד שקל בשנה – עד 2023" — יעד שאפתני בהתחשב בכך שקוויק לא מחזיקה בבעלותה אף חנות פיזית ומסתמכת על שיתוף פעולה עם 50 סופרמרקטים גדולים ובינוניים לביצוע משלוחי המזון שלה.

 

"הצורך האמיתי שאין לו מענה בישראל הוא דרך לבצע הזמנות ולקבל אותן מיידית. אנחנו ניתן את המענה על זה", מצהיר גנות. "הצרכן יוכל לבחור בין לאסוף את ההזמנה בתוך שעה מהחנות או לקבל אותה הביתה, בהתחלה בתוך שעתיים ובהמשך בשעה".

 

 אבירם גנות אבירם גנות צילום: חלי חדד

 

 

קוויק הוא הניסיון של היזמים אלון זמיר ואופיר שטיינברג (50% יחד עם משקיעים נוספים) לחתוך נתח מהשוק הצומח של מצרכי המזון בהזמנות מקוונות, שמוערך בכ־2 מיליארד שקל בשנה. כמה צומח? 30% בשנה לפי ההערכות. חמושים בהשקעות מהחברה המרכזית למשקאות קלים (25%) וסופר־פארם (25%), בקוויק טוענים ששמונה חודשים מאז עליית האתר לאוויר הם משרתים כבר 25 אלף לקוחות.

 

המטרה שעליה מצהיר גנות לא קלה, ודורשת התמודדות ראש בראש עם הקמעונאיות הגדולות בישראל ובראשן שופרסל, שהמכירות המקוונות כבר מגיעות ל־13% ממכירותיה השנתיות. שחקן נוסף הוא מיזם שופו של יונליוור, שמאפשר להזמין מוצרים און־ליין ולקבל אותם מהמכולת הסמוכה לבית הלקוח. אך לטענת גנות מדובר בשירות שונה לחלוטין: "שופו מאפשרים להזמין ולהתנהל מול בעל המכולת השכונתית במחירים ובסגנון העבודה שהוא קבע. אצלנו מדובר במוצרים של כל החברות, המשלוחים מגיעים לבית הלקוח ואנחנו הכתובת לכל שאלה או בקשה". 

 

שירות שליחים קוויק שירות שליחים קוויק צילום: חלי חדד

 

"להיות קרוב ללקוח"

 

במהלך השיווקי של קוויק הושקעו 1.5 מיליון שקל. החברה נמצאת במו"מ עם שירותי המשלוחים של Gett המקומית ומנהלת משאים ומתנים עם גופים נוספים. במקביל החברה מפתחת שירות איסוף עצמי שגנות מכנה "קוויק אנד קולקט": השירות יאפשר לבצע הזמנה באתר ולאסוף אותה בתוך שעה מסניף של הרשת הקמעונאית שממנה הוא הוזמן. בשבוע הבא יושק השלב הראשון של השירות בתל אביב, ולדברי גנות הוא צפוי להתרחב לאזורים נוספים ברחבי הארץ בקצב של שבע חנויות חדשות בכל חודש.

 

בשעה שמובילת השוק שופרסל משקיעה 600 מיליון שקל בהקמת מרכזים לוגיסטיים שבהם יבוצע ליקוט אוטומטי של ההזמנות המקוונות, בקוויק מנסים להשתלב בשוק ללא השקעות גדולות. "האסטרטגיה שלנו היא להיות כמה שיותר קרובים ללקוח כדי שהמייל האחרון שאנחנו צריכים לעבור בדרך אליו יהיה באמת מייל אחד ולא 100 ק״מ", מתאר גנות את הבידול משופרסל, רמי לוי ויקטורי.

 

 

"לא סביר שלקוח שמזמין מצרכים יחכה להזמנה שלו שלושה ימים", אומר גנות, תוך שהוא שולח אצבע לצלעות של ענקיות הקמעונאות, שאף אחת מהן לא מציעה משלוח מוצרים כבר ביום ההזמנה. "בהדרגה נעבור לפריסה מלאה, שבה לקוח יוכל לאסוף כל הזמנה מנקודה קרובה תוך שעה ומבלי לצאת מהרכב, ונספק משלוחים בתוך שעתיים עם זמן המתנה מינימלי בבית".

 

"צבא של מלקטים"

 

מודל העבודה של קוויק מבוסס על חבירה לעשרות חנויות ברחבי הארץ שילקטו את ההזמנות ויכינו אותן לשילוח לבתי הלקוח תמורת תשלום עמלה בת אחוזים בודדים. היעד לעוד שנתיים הוא 100–120 חנויות שישרתו 150 אלף לקוחות. בחזון של קוויק, המזמינים דרך האתר לא ייחשפו למתרחש מאחורי הקלעים ויזמינו את המוצרים לפי מחירים אחידים שנקבעו מראש בידי קוויק, שתנהל בעצמה את הרכש. המיזם נועד לאפשר לקבוצה גדולה של קמעונאים קטנים להשתלב במשותף בשוק האון־ליין, שבאופן עצמאי הם היו נותרים מחוצה לו.

 

"בארה"ב, וולמארט עברה למודל הפצה דומה ועושה את השילוח עם אובר. אנחנו מקימים צבא משלנו שיעשה ליקוט מהיר, ודואגים לכך שעד 10 דקות מרגע סיום ליקוט המוצרים יגיע שליח שיעביר את ההזמנה ללקוח", שוטח גנות את החזון. "העולם עובר לצריכת אינסטנט, ולכן מודל שמבוסס על מרכזים לוגיסטיים גדולים הוא איטי בהשוואה לכזה שמבוסס על עשרות ומאות חנויות ושליחים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x