סטרימינג, צ'טים וטינדר: האפליקציות הכי מכניסות של 2018
חנויות האפליקציות של גוגל ואפל סיפקו הון עתק למפתחים הגדולים בשנה החולפת: טינדר למשל, הכניסה 279 מיליון דולר בחנות פליי ו-462 מיליון דולר באייטיונס. עוד בלטו ברשימה פנדורה, נטפליקס ויישומי מסרים מידיים מהמזרח הרחוק
לעולם המובייל יש שני צדדים: צד חומרה שמודאג בשל הירידה היחסית בצמיחת מכירות הטלפונים, וצד תוכנה שרוקד מאושר ומדפיס כסף: אתר ביזנס אינסיידר פרסם את רשימת האפליקציות המכניסות ביותר בחנויות גוגל ואפל - ובה כמה מגמות מעניינות.
- בראש מצעד ההורדות השנתי של אפל: פורטנייט ויוטיוב
- מחקר של אוקספורד: כ-88% מכל המידע האישי שאוספות אפליקציות נוחת בידי גוגל
- גם בסין מודים: האפליקציות הסיניות אוספות יותר מדי מידע על המשתמשים
לפי ניתוח של חברת המחקר Sensor Tower, העשירייה הפותחת בשתי החנויות מורכבת מיישומים אמריקאיים וממזרח אסיה - סין, יפן וקוריאה; לא תמצאו בה אף אפליקציה אירופית.
האפלקציה הבולטת ביותר בשתי הרשימות היא אפליקציית הדייטינג טינדר; היא מחזיקה במקום הראשון בחנות גוגל עם הכנסות של 279 מיליון דולר ובמקום השלישי בחנות אפל עם הכנסות של 462 מיליון דולר.
אנדרואיד: צ'ט ושירותים חברתיים
רשימת האפליקציות של אנדרואיד שמה את גוגל דרייב במקום השני עם 164.3 מיליון דולר, אפליקציית הסטרימינג וגילוי המוזיקה פנדורה במקום השלישי עם 132 מיליון דולר, אפליקציית הצ'ט ליין עם 104 מיליון במקום הרביעי, והרשת החברתית הסינגפורית Bigo במקום החמישי עם 100 מיליון דולר.
למקום השישי הגיעה נטפליקס עם הכנסות של 97.8 מיליון דולר, ואחריה שירות הצ'ט האקראי Hyperconnect Azar עם 66.1 מיליון, קקאו טוק הקוריאנית עם 57.4 מיליון ואת הרשימה סוגרות אפליקציית מנגה ייעודית של ליין עם 49.4 מיליון דולר ואפליקציית HBO עם 38.5 מיליון.
iOS: סטרימינג ועוד סטרימינג
רשימת האפליקציות המובילות בתחום ההכנסה בחנות אפל שונה מהותית: רק שלוש מהאפלקציות נמצאות גם ברשימה של גוגל. את המקום הראשון מחזיקה נטפליקס, עם הכנסות של כ-790 מיליון דולר, כמעט פי שמונה מהכנסותיה בפלטפורמת אנדרואיד - ובמקום השני ניצבת אפליקציית סטרימינג הווידאו של טנסנט עם 490 מיליון דולר.
אחרי טינדר, במקום הרביעי, ניצבת iQiyi, אפליקציית הסטרימינג של באידו הסינית. במקום החמישי ניצב שירות הסטרימינג Kwai, אחריו שירות הפרימיום של יוטיוב שזו הפעם האחרונה שלו ברשימה, שכן גוגל מתכננת לשלב את התוכן שלו בשירות התוכן הסטנדרטי שלה, ולבטל את מבנה הצפייה בתשלום. את המקום השביעי מחזיקה פנדורה עם 225.7 מיליון דולר, את השמיני - Youku של עליבאבא עם 192.9 מיליון דולר, את התשיעי מחזיקה אפליקציית הצ'ט הסינית QQ עם 159.7 מיליון דולר ואת העשיריה סוגרת הולו עם 132.6 מיליון דולר.
מדוע יש כזה פער בהכנסות?
אנדרואיד היא אמנם מערכת ההפעלה הכי נפוצה בעולם, ומחזיקה 74% משוק המובייל לעומת 24% ב-iOS לפי נתוני Statcounter. ואולם, יש פער עצום בין הכנסות היישומים בה ובין הכנסות היישומים באייפון. הסיבה היא בעיקר הרגלי צריכה: משתמשי האנדרואיד רגילים יותר לקבל דברים בחינם - אפליקציות חינמיות במימון פרסומות. בנוסף, משתמשי האייפון נוטים להיות ממעמד סוציואקונומי גבוה יותר כך שיותר טבעי עבורם לפתוח את הארנק עבור תוכן מובייל.
אפל מרוויחה ישירות ממכירות היישומים בחנות שלה, והכניסה בשנה האחרונה כ-40 מיליארד דולר. גוגל מכניסה ישירות כ-10 מיליארד דולר, אך מכניסה גם מפרסומות באפליקציות ולמעשה, היא חברת הפרסום המקוון הגדולה בעולם וזהו מקור עיקר רווחיה.