$
פרסום ושיווק

השוואת מחירים בטואלטיקה: הקמעונאים יידרשו להציג את מחירם בחו"ל של 8 מוצרים בלבד במקום 16

מקום שיתווספו ל-7 המוצרים שנכללו בצו הראשון עוד 9 מוצרים חדשים שנמצא פער גדול בין מחירם בארץ לזה שבחו"ל ויוטל על הקמעונאים להציג את הפער, הוסרו מהרשימה המקורית 4 מוצרים של שסטוביץ והתווספו רק 5 חדשים. הסיבה: גדלי האריזה שונים

נורית קדוש 10:3719.12.18

ארבעה חודשים אחרי שפרסם משרד הכלכלה צו סימון מוצרים הכולל 16 מוצרים שהיו אמורים, בכפוף לשימוע, להכלל תחת הצו המחייב קמעונאים להציג את מחירם בחו"ל, אישרה ברשות לסחר הוגן רק 8 מוצרים. כך, במקום שיתווספו ל-7 המוצרים שנכללו בצו הראשון עוד 9 מוצרים חדשים, הוסרו מהרשימה המקורית 4 מוצרים של שסטוביץ והתווספו רק 5 חדשים מתחום ההיגיינה האישית. ברשות לסחר הוגן טועינם כי הוצאת המוצרים מהרשימה, נבעה מסירוב של נילסן שערכה את השוואת המחירים, להשוות מוצרים שנמכרים בישראל בגודל שונה מזה שקיים בחו"ל.

 

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן חתם על צו סימון מוצרים מעודכן, המשווה את מחיריהם הממוצע של מוצרים שונים בחו"ל לאלו המשווקים במדינת ישראל ונמצאו כיקרים ביותר מבין כלל המוצרים. הצו יפורסם היום ולרשתות השיווק ניתנו 10 ימי עבודה להיערך ובשבוע הבא השלטים יוצבו ברשתות השיווק. הצו המעודכן כולל 8 מוצרים: משחות שיניים: קולגייט מקס פרש cool mint , קולגייט משפחתי 100 מ"ל, קולגייט טוטאל 100 מ"ל, דאודורנטים: ספיד סטיק 24/7 fresh rush ג'ל, ספיד סטיק ג'ל ספורט 85 מ"ל, ג'ילט דאודורנט al קליר ג'ל ודאב דאודורנט ספריי אורגינל 150 מ"ל.

 

מיכאל אטלן, ראש הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, טען בשיחה עם כלכליסט כי על הוועדה לא הופעלו לחצים מצד יבואני הטואלטיקה השולטים בשוק המגלגל כ-9 מיליארד שקל. לדבריו, הוצאת 4 מוצרים מובילים של שסטוביץ, נבעה מסירובה של חברת נילסן להשוות מוצרים זהים, הנמכרים בארץ באריזה בגודל שונה מזה הקיים בחו"ל.

 

 

מימין מנכ"לית יונליוור ישראל ענת גבריאל מנכ"ל ובעלי שסטוביץ יוני שסטוביץ ובעלי דיפלומט נועם וימן מימין מנכ"לית יונליוור ישראל ענת גבריאל מנכ"ל ובעלי שסטוביץ יוני שסטוביץ ובעלי דיפלומט נועם וימן צילומים: יוני רייף, רמי זרנגר

 

מדובר בצעד המשך למהלך שיצא לדרך בפברואר השנה, אז חתם כהן על רשימה בת 7 מוצרים שכללה 3 סוגים של משחת השיניים קולגייט ו- 4 סוגים של דאודורנט ספיד סטיק, דאב וג'ילט. צו סימון המוצרים נחתם בנסיון לבלום את יבואני הטואלטיקה הגדולים שטסוביץ, יוניליוור ודיפלומט, שמשווקים את המותגים הבינלאומים המובילים בישראל באופן בלעדי.

 

זאת לאחר שסקירה שערך משרד האוצר על בסיס דיווחי אותן חברות לרשות המיסים מצא כי בין השנים 2013-2003 נרשם זינוק חד, בשיעור ריאלי של 175 אחוזים ברווחי עשרת יצרני ויבואני הטואלטיקה הגדולים וכי החברות המחזיקות במותגים המובילים, מגיעות לשיעורי רווחיות דו-ספרתיים המגיעים עד 20 אחוזים. בהמשך לסקירה, ערך משרד הכלכלה השוואת מחירים ממנה עלה כי יש פערים של 48% בין מחירי המותגים האמורים בישראל ביחס למדינות באירופה. בין המדינות שנבדקו נמצאות פורטוגל, בולגריה, צ'כיה, גרמניה, רומניה, בולגריה, צרפת, אסטוניה, אוסטריה, בריטניה, פורטוגל, אירלנד ודנמרק. המוצרים עליהם המליצה הועדה כוללים מוצרים בהם נתח הצריכה הן של המותג והן של המוצר גבוה בשוק המקומי וכן שרמת המחירים גבוהה ביחס למוצרים אחרים באותה קטגוריה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x