טראמפ לא יאהב את זה: יצוא הרכב ממקסיקו לארה"ב רק עולה
מספר המכוניות המיובאות מהשכנה הדרומית צפוי לעמוד השנה על שיא והוא רק עולה; הסכם הסחר החדש צפוי למתן זאת
- מנהיגי ארה"ב, קנדה ומקסיקו חתמו על הסכם הסחר החדש: "זה היה קרב קשה"
- טורקיה היא רק הסימפטום: הדולר חונק את המדינות המתפתחות
- נשיא מקסיקו לא מבין בכלכלה, אבל הבטיח להילחם בשחיתות
החיבה של האמריקאים לרכבי קרוסאובר ורכבי שטח פנאי, היא שאחראית למגמה. לפי אתר CNBC, כלי הרכב הגדולים האלה מייצגים מעל 60% מכלל מכירות הרכב בארה"ב, ורבים מהדגמים הפופולאריים ביותר מיוצרים במקסיקו. כך למשל דגם טיגואן של פולקסווגן. השנה נמכרו 81 אלף יחידות של הדגם הזה בארה"ב, עלייה של 432%. כדי לעמוד בביקוש, בפולקסווגן הכפילו את מספר המכוניות שהם מייצאים מהמפעלים במקסיקו.
דוגמה נוספת היא של הטנדר סילברדו של שברולט. מרבית המכוניות מדגם זה מיוצרות במפעלים של ג'נרל מוטורס במישיגן ובאינדיאנה, אך הדגם שכולל ארבע דלתות של סילברדו 2500 מיוצר במקסיקו. דגם זה עומד בראש רשימת היצוא ממקסיקו. החברה שלחה 235,063 יחידות השנה, מרביתן לארה"ב. במקביל, דגם קומפאס של ג'יפ רשם הכפלה בקצב המכירות בארה"ב - 158 אלף מכוניות, שכולן יובאו ממקסיקו.
עם זאת, לפי הסכם הסחר החדש שנחתם לאחרונה בין ארה"ב, מקסיקו וקנדה, יוטל מכס של 25% על יבוא מכוניות ממקסיקו לארה"ב מרגע שמספר המכוניות המיובאות יעבור 2.4 מיליון בשנה. טראמפ מוטרד מאוד מסוגיית היבוא לארה"ב והשלכותיו על מספר המשרות במפעלים במדינה. הדבר דחף אותו לעימות עם שותפות הסחר של ארצו, תוך הפעלת לחץ על יצרניות הרכב, המעסיקות עובדים רבים במדינה.