מיקרוסופט תמכור לפנטגון משקפי AR בחצי מיליארד דולר
משרד ההגנה ושלוחותיו ירכשו מאה אלף יחידות של משקפי המציאות המוגברת, שנחשבים למוצלחים מסוגם בתעשייה. מיקרוסופט הביסה במכרז זה את מג'יק ליפ ושחקניות AR נוספות, והעסקה תוכל לקדם אותה כספקית ציוד לתעשיית הביטחון
- פייסבוק מפתחת משקפי מציאות מוגברת
- מלחמה וירטואלית: מגי'ק ליפ מתמודדת על מכרז משקפי מציאות מוגברת לצבא ארה"ב
- פטנט של אמזון: משקפי AR לריגול אחר הפועלים שלה
משקפי מיקרוסופט נבחרו במסגרת מכרז בו התחרו גם מג'יק ליפ וספקים נוספים. המשקפיים כבר נוסו בהצלחה בצבא האמריקאי וכן נמצאים בשימוש צה''ל מזה תקופה מסוימת. הטכנולוגיה שלהם מאפשרת להקרין שכבת מידע על מה שרואה המשתמש, ולקבל מידע גרפי - למשל, מידע מטרות, טווח, משימות ומפות. פלטפורמת הולולנס נחשבת למתקדמת ביותר בתחום המציאות המוגברת לתעשייה; מג'יק ליפ אמנם השיקה משקפיים קטנים יותר, אך המוצר זכה לביקורות מעורבות. גם חברות כגוגל, שוויתרה על השקת משקפי גלאס למשתמש הפרטי, מציעה את הדור הראשון של המוצר לארגונים שונים.
משקפי מיקרוסופט זמינות למפתחים מאז אשתקד, והחברה בחרה להמשיך ולהציע את הדור הנוכחי של המוצר, ולהשיק את הדור הבא רק בשנה הבאה. לפי הערכות, עד כה מכרה החברה כחמישים אלף יחידות, בעיקר למשימות פיתוח וניסויים שונים.
לא ברור אם הצבא יקבל את הדור הראשון או את הדגם של 2019, אך קצב הייצור של מיקרוסופט מוגבל והחברה לא תוכל לבנות יותר מ-2,500 משקפיים בחודש. בנוסף, יצטרך המוצר לעבור הקשחה אם ירצה הצבא לשלב אותו בפעילות מבצעית בשטח - תהליך יקר שמסבך משמעותית את הייצור. העסקה תפתח עבור מיקרוסופט פוטנציאל רווח גדול, בדמות שוק הביטחון העולמי, שמחפש תמיד יישומים חדשים ופלטפורמות להדרכה, ייעול תצוגת מידע בלחימה ועוד.