סטורדוט חתמה על הסכם לייצור סוללות בסין
הסוללות של החברה הישראלית ייוצרו במערכי EVE Energy, כשבשלב ראשון ייבנו סוללות גיבוי ולאחר מכן בסוללות למכשירי מובייל. כמו כן, ייוצרו סוללות למשאיות חשמליות של מרצדס. הייצור צפוי להתחיל בשנה הבאה
סטורדוט, יצרנית הסוללות החשמליות למובייל וכלי רכב, חתמה על הסכם ייצור בסין עם חברת EVE Energy אשר על פי ההסכם תייצר לחברה הישראלית סוללות למכשירי המובייל וכן לכלי רכב חשמליים.
- "אני לא מחפש אקזיט, אני רוצה לשנות את החיים על פני כדור הארץ"
- "סטורדוט מגייסת 400 מיליון דולר להקמת מפעל להטענת סוללות בארה"ב"
- סטורדוט הישראלית גייסה 20 מיליון דולר מענקית הנפט BP
בשיחה עם "כלכליסט" הסביר המייסד דורון מאירסדורף שההסכם עם החברה הסינית הוא רק אחד בדרך לעוד הסכמי ייצור עקב עודף ביקוש. הטכנולוגיה של סטורדוט מאפשרת טעינה של סוללות לרכב, סמארטפונים וסוללות גיבוי בתוך כחמש דקות.
"כיום יש לנו שיתוף פעולה לייצור של סוללות עם חברת TDK היפנית, שפועלת בסין, והיא תייצר עבורנו את הסוללות למכשירי המובייל. לתחום הרכב החשמלי והאוטונומי יש דרישה סינית שכל מה שקשור אליו יהיה בבעלות סינית ולכן חתמנו על הסכם עם חברת EVE, שהיא אחת משבע היצרניות הגדולות בסין שתייצר עבורו את הסוללות לרכבים החשמליים".
הייצור בסין אינו סוף פסוק מבחינת החברה הישראלית, שעדיין בוחנת את הדרך לייצר בארצות הברית באמצעות גיוס הון של מאות מיליוני דולרים מתוך כוונה להקים מפעל שישרת את השוק הזה. "סין ניצחה את המערב בכל הקשור לייצור סוללות חשמליות. בקרוב כל השוק המערבי שיזעק לסוללות כאלה ייתקל בקיר עקב מיעוט באמצעי ייצור. אפילו לטסלה אין מספיק אמצעי ייצור והיא עובדת עליהם", אמר מאירסדורף.
סוללות גיבוי, מובייל - וגם רכב
ההסכם של סטורדוט נמצא עדיין בשלביו הראשונים, כאשר בשלב הנוכחי עובדות שתי החברות על התאמת פסי הייצור של החברה הסינית לצורכי הייצור של סטורדוט, שיתחיל בשנה הבאה - תחילה יתמקד בסוללות גיבוי ולאחר מכן בסוללות מכשירים. החברה הסינית אינה שותפה מלאה לפיתוח ורק מייצרת את הסוללות, במטרה לשמר את הקניין הרוחני של סטורדוט. "אנחנו נייצר בשלב הראשון סוללות גיבוי מאחר ואין כל צורך לבצע שינוי מהותי בטלפונים כפי שנדרש עם הסוללות שלנו. אנחנו מצפים לייצר שם עשרות אלפי סוללות כבר בשלבים הראשונים", אמר מאירסדורף. לאחר הייצור של סוללות המובייל, יתחיל המפעל הסיני לייצר את סוללות לרכבי מרצדס. "בשלב הראשון יש לנו כבר הזמנות לכ-7,000 סוללות למשאיות העירוניות ויש כבר הסכמות לייצור סוללות עבור שני רכבי נוסעים ייעודים של היצרנית הגרמנית", סיפר.
בנוסף לייצור שואפת החברה הסינית לחתום על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו היא תוכל לייצר ואף לספק סוללות של מובייל ורכב ללקוחותיה השונים. התנאים המסחריים של ההסכם עדיין לא נסגרו סופית. "אנחנו מאוד שמחים על ההזדמנות להצטרף למסע של סטורדוט", אומר ליו ג'ינצ'נג, יו"ר ומנכל EVE. "סוללות בטעינה מהירה הן טכנולוגיה חיונית לעתיד והשילוב בין יכולות הייצור שלנו לטכנולוגיה של סטורדוט תאפשר לנו לספק את צרכי השוק העתידי". ליצרנית הסינית יש כיום ארבעה מפעלים עם כוח ייצור סוללות משמעותי ובכוונתה להקים בטווח הקרוב שניים נוספים.
במאי האחרון חתמה החברה על השקעה של 20 מיליון דולר מענקית האנרגיה הבריטית BP לצד הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי. סטורדוט, שיושבת בהרצליה ומעסיקה 85 עובדים, הוקמה ב-2012 על ידי מאירסדורף ופרופ' סיימון ליטסין - שניהם יוצאי סנדיסק - יחד עם פרופ' גיל רוזנמן, וגייסה עד היום 126 מיליון דולר בארבעה סבבים. החברה פיתחה סוללת ליתיום-יון שמאפשרת טעינה מהירה לשוק המובייל ולתעשייה.