ארז חלפון: "אנו נלחמים באלימות במגרש כדי להפוך אותו לידידותי יותר"
יו"ר מנהלת ליגות הכדורגל אמר בכנס שירות וחווית לקוח של "כלכליסט", כי "התכניות של להביא עוד נערים לכדורגל חייבת להיות תכנית ממשלתית כוללת. רמ"י צריכה להפשיר קרקע למגרשים"
"אנו רוצים למשוך משפחות, ילדים, הורים, סבים וסבתות למגרשי הכדורגל", כך ציין ארז חלפון, יו"ר מנהלת ליגות הכדורגל בכנס שירות וחווית לקוח של "כלכליסט".
לדברי חלפון: "אנו נלחמים באלימות במגרש כדי להפוך אותו לידידותי יותר ואנו מבצעים קידום של שירותי חקיקה. אוהד יידע שהוא יקבל מכתב תביעה הביתה. כולנו רוצים שהכדורגל יהיה יותר פתוח. מנהלת הליגה הוקמה לליגות המקצועניות, היא מטפלת בניהול הליגה, מסחור הליגה, משיכת ספונסרים, שיתופי פעולה בין הקבוצות הצעירות. אני מקווה שנוכל למלא יותר אצטדיונים. אצטדיון חייב להתנהג באופן תקין, שקוף, כמו בבריטניה".
חלפון אינו נחשב לאיש כדורגל מובהק. בין תפקידיו של חלפון בעבר ניתן למנות תפקיד יו"ר קצא"א, ראש מטה האוצר ומנכ"ל משרד הקליטה. "אני רואה בכדורגל ציונות. אין מקום בארץ שבו יש מגרש כדורגל ואין בו ילדים שמחים. כדורגל הוא כלי חינוכי ויש לבצע פעולות שירתמו את הממשלה פנימה. ככל שיוקמו יותר מגרשים - יותר ילדים יבואו לשחק כדור רגל בשעות אחר הצהריים", אמר.
באשר למחירי הכרטיסים אמר חלפון: "איננו יכולים להתערב במחירי הכרטיסים בגלל הרגולטור. אנו מחפשים פתרון חוקי לנושא כדי להוזיל את הכרטיסים".
"אנו רואים בעלי קבוצות כמו יענקל'ה שחר, משפחת ברקת מבאר שבע. אלה אנשים טובים שנכנסים לכדורגל. יש גם חברות שמביעות בנושא התעניינות. חברת סודהסטרים משקיעה בפוטבול אמריקאי מיליוני דולרים בפרסומות. אם חברות ישראליות ישקיעו זה ישפיע על הנוער. על צרכנים.
אם נמגר אלימות. נעלה את הרמה של האצטדיונים. כשהמוצר יהיה יותר טוב אז הרבה חברות יגיעו".
עוד הוסיף חלפון: "אסור לשכוח שהתכניות של להביא עוד נערים לכדורגל חייבת להיות תכנית ממשלתית כוללת. יש להפשיר קרקע למגרשים וזה רשות מקרקעי ישראל. יש נושא של חינוך. יש נושא של משרד האוצר. כולם חייבים להשתתף. איסלנד השיגה תוצאות מדהימות במונדיאל האחרון כי היא שמה את הנושא בראש סדר העדיפויות. אני סבור שאם כל משרדי הממשלה ייצרו תכנית אחת, שלא עולה הרבה כסף והיא דורשת השקעה חד-פעמית, אז נייצר מוצר ראוי, מוצר ברמה אירופית. אך בשביל זה יש לטפל בנושא מלמטה. ממש מהבסיס".
בנושא הספונסרים, לאחר שנים של חסות מצד ווינר ציין חלפון כי השנה רשת ג'פניקה היא בעלת החסות העיקרית. "ג'פניקה היא חברה בעלת עשרות סניפים. החשיפה שהכדור רגל נתן להם הביאה לעלייה במכירות של ג'פניקה. גם המנהלת קיבלה תמורה שמסייעת לשדרג עזרי כדור רגל. ויש לנו התעניינות מבנקים, וגם מחברות ביטוח, בנוגע לעונות הבאות", אמר חלפון.