פייסבוק בוחנת כלי שיעזור לכם להחליט מה לכתוב בתגובות
הרשת החברתית בוחנת כלי הצעות תגובה לשידורים חיים - וניסתה אותו במהלך שידורי סיקור אירוע ירי בארה"ב; הגולשים יכלו להגיב "זה כל כך עצוב" בלחיצת כפתור. האם מדובר בפיתרון נוח שיחסוך זמן וישפר ניטור תוכן, או בצעד נוסף לטשטוש הרגש האנושי?
פייסבוק בוחנת כלי חדש שנועד לסייע לגולשים לכתוב תגובות, ע"י הצעות תוכן - כך לפי דיווח של באזפיד ניוז. הכלי דומה מאוד לפיתוח שזמין כיום בג'ימייל של גוגל, ובו הצעות להשלמת משפטים ומענה לפניות.
- דיווח: צוקרברג העביר את פייסבוק ל"מצב מלחמה" - והבריח בכירים משורותיה
- רוצה לעבוד בפייסבוק? מחכים לך ייסורי מצפון מפתיעים
- פייסבוק משיקה יכולת אחזור הודעות במסנג'ר
הכלי נבחן כעת בנסיבות טעונות, שעלולות לסבך את פייסבוק: שידורים חיים של דיווחי אירוע הירי שהתרחש בשיקגו אמש. גולשים קיבלו אפשרות להגיב ב"מקווה שכולם בסדר" או "זה כל כך עצוב".
הצמדת המלצות התגובה לשידורים חיים אינה מקרית: אירועים אלה מושכים גולשים ומגיבים רבים, והרשת החברתית מתקשה להתמודד עם שיעור התגובות המרושעות והפוגעניות - במיוחד כשמדובר באירועי טרור או פשע.
הפיתוח יוכל להוות מקור רווח פוטנציאלי עבור הרשת החברתית - למשל, מותגים יוכלו לשלם על חבילת קידום מותג, במסגרתה מוצעות תגובות אוהדות ומפרגנות לפוסטים שיעלו.
פיתרון לתוכן שנאה? אולי עבור פייסבוק עצמה
מדובר בפיתוח בעייתי, שכן יש בו בכדי לטשטש את המעורבות הרגשית של הגולש בתוכן אליו נחשף. עבור פייסבוק, יכולות תגובות אוטומטיות לעשות חיים קלים: התגובות האוטומטיות נכתבו בהתאם לתנאי השימוש שלה ולפיכך, משתמש שבחר בהם הוא ללא ספק מגיב לגיטימי ולא טרול. בנוסף, הוא צפוי להיות מוגבל לשידורים חיים בתחומי מיינסטרים, עבורם ניתן להכין המלצות תגובה. רבים ממקרי בריונות הרשת וגילויי התוכן האסור - גזענות, דברי הסתה ואיומים - מופיעים בשידורים של משתמשים פרטיים ולא של ארגוני חדשות, ועבורם עדיין אין לפייסבוק מענה אמיתי.
פייסבוק לא מתערבת באופן פעיל בסינון תוכן שנאה כל עוד לא קיבלה על כך ביקורת ציבורית, פנייה בכלי תקשורת או תביעה. לחברה אין יכולת לזהות אוטומטית תוכן שכזה ברוב המקרים; למשל, החודש נודע שהחברה הציעה למפרסמים מיקוד מודעות עבור גולשים שמתעניינים ב"שואה לבנה" - מונח של הימין הקיצוני בארה"ב, והציעה את המיקוד הזה למחרת הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג. נראה שהכלי החדש של פייסבוק נועד לצמצם את קשיי ההתמודדות שלה עצמה עם ביקורות פרסום התוכן הפוגעני, אך לא לטפל במקור הבעיה. לראיית החברה, אם תוכל להציע לאנשים טקסט אותו יפרסמו כתגובות, פחות סביר שיחשבו בעצמם על משהו פוגעני - תפיסה מעט נאיבית, בהתחשב בהיקפי תוכן השנאה שמוצג ברשת החברתית.