בצל פרשת ההטרדות המיניות - הכנסות פוקס עלו ב-39%
קבוצת האופנה דיווחה על הכנסות של 547 מיליון שקל, הרווח הנקי זינק ב-70.5% ל-35 מיליון שקל; במהלך הרבעון התפרסמו תלונות על הטרדה מינית מצד בעל השליטה והמנכ"ל הראל ויזל, הבודקת החיצונית לא יצרה קשר עם המתלוננות וקבעה שלא היו הטרדות בחברה
לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
קבוצת פוקס מסכמת את הרבעון השלישי עם עלייה בהכנסות וברווחים. הקבוצה דיווחה הבוקר (ב') על עלייה של 39% בהכנסות שהסתכמו ב-547 מיליון שקל.
- הח"כיות מתרעמות על הבדיקה בפוקס: "על רשות ני"ע לוודא את נכונות הדו"ח"
- עדות נוספת על הבודקת אגסי שניקתה את ויזל: "אני לא רוצה לשמוע אותך"
- המתלוננת א' נגד הראל ויזל לשופטת אגסי: "קבעת שהוא לא הטריד אף אחת, כי לא היה לך את הטלפון שלי?"
החברה פירסמה את הדוחות על רקע רבעון לא פשוט בשל פרשת החשדות להטרדה מינית מצד בעל השליטה והמנכ"ל הראל ויזל. באוגוסט פורסמו בערוץ 10 תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות מצד ויזל.
השופטת בדימוס אורנית אגסי מונתה כבודקת חיצונית לבדיקת הטענות, אך היא לא יצרה קשר עם המתלוננות
וקבעה שלא היו הטרדות מיניות בחברה.
מכירות הקבוצה הושפעו מעלייה בפעילות והרחבת שטחי המסחר של מרבית מותגי הקבוצה - בין היתר הרחבת רשת חנויות פוט לוקר ואורבן אאוטפיטרס בארץ ונייקי בקנדה, וגידול בפעילות אתר הסחר טרמינל איקס. תוצאות הרבעון הושפעו לטובה גם ממכירות חברת שילב שאוחדו לראשונה בדוחות הכספיים של פוקס – פעילות בה מחזיקה הקבוצה 50%.
פוקס דיווחה על עלייה של 42% ברווח הגולמי ל-323.9 מיליון שקל ועלייה של 125.3% ברווח התפעולי ברבעון ל-44.9 מיליון שקל לעומת 19.9 מיליון שקל ברבעון מקביל. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות עלה ב-3% ועמד על 8.2%.
בשורה התחתונה הציגה קבוצת האופנה רווח נקי של 35 מיליון שקל - זינוק של 70.5% ביחס לרבעון מקביל אשתקד. הקבוצה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 30 מיליון שקל.
צילום: יובל חן |
המכירות בחנויות הזהות במגזר האופנה ואופנת הבית הסתכמו ב-344.7 מיליון שקל ברבעון לעומת 348.7 מיליון שקל רבעון מקביל. בללין עלו המכירות בחנויות הזהות מ-40.8 ל-43.4 מיליון שקל ברבעון.
בתחום האופנה ואופנת הבית (פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, צ'ילדרנס פלייס, ומנגו) עלו המכירות ברבעון השלישי ב-5.5% על אף ירידה במכירות החנויות הזהות, והסתכמו ברבעון השלישי ב-435.6 מיליון שקל. העלייה במכירות מיוחסת להרחבת שטחי המסחר, ובין היתר פתיחת שלוש חנויות למותג האמריקאי אורבן אאוטפיטרס שהושק בישראל בחודש מרץ.
עיתוי חגי תשרי עזר גם הוא לעלייה בהכנסות הקבוצה שכן מכירות החגים יוחסו השנה לחודש ספטמבר בעוד בשנה שעברה מכירות החג התפרסו על החודשים ספטמבר ואוקטובר והשפיעו רק בחלקן על תוצאות הרבעון השלישי.
מותג מוצרי האווירה והטיפוח ללין הציג עלייה של 16.3% במכירות ברבעון השלישי ל-59.2 מיליון שקל, כתוצאה מעלייה במכירות החנויות הזהות בארץ, גידול במכירות המותג בחו"ל ופתיחת חנויות בבעלותה של הקבוצה בקנדה וספרד.
מתחילת השנה פתחה פוקס חמש חנויות ללין בקנדה וחנות אחת בברצלונה, כולן בבעלותה. הגידול במכירות ללין השפיע על הרווח הגולמי שטיפס ב-10.3% ל-38.6 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית ירדה ב-3.6% כתוצאה מתמהיל מכירות שונה בין הארץ לחו"ל. הרווח התפעולי במגזר ללין הסתכם ב-10.5 מיליון שקל, עלייה של 44.3%, שמקורה בעלייה במכירות החנויות הזהות, ירידה בהוצאות התפעול של רשת החנויות וסגירת חנויות הדגל בטיים סקוור בניו יורק בסוף שנת 2017.