NoTraffic גייסה 3.2 מיליון דולר כדי לחלוץ את פקקי התנועה
החברה פיתחה טכנולוגיה לייעול תזמון רמזורים בצמתים, תוך שימוש בתוכנות חכמות ובמידע שמגיע מכלי רכב והולכי רגל לצמצום תאונות ועומסי תנועה. את סבב הגיוס הובילה לול ונצ'רס והשתתפו בו נקסט גיר ונצ'רס, נורת' פירסט ונצ'רס, רקאנטי ואורי רובין
חברת האוטוטק הישראלית NoTraffic גייסה 3.2 מיליון דולר בסבב סיד, אותו הובילה קרן לול ונצ'רס. השתתפו בו משקיעים נוספים, ביניהם נקסט גיר ונצ'רס שבשליטת קבוצת מאיר, נורת' פירסט ונצ'רס, רקאנטי ואורי רובין.
- חברת הפינטק Creditplace גייסה 8 מיליון דולר
- ממשיכה לנסוק: Airobotics גייסה 30 מיליון דולר
- אייסייט הישראלית השלימה גיוס של 15 מיליון דולר
הכספים צפויים לשמש את החברה להרחבת פיתוח המוצר ותחילת פיילוטים בארה"ב וכן לגיוס עובדים נוספים. NoTraffic הוקמה ב- 2017 על ידי שלושה שותפים - אוריאל כץ (טכנולוג ראשי) אור סלע (סמנכ"ל פיתוח) וטל קרייזלר (מנכ"ל).
היא פיתחה טכנולוגיה שנועדה לייעל תזמון רמזורים בצמתים, ונשענת על שילוב מידע שנאסף בין כלי רכב ותשתיות (V2I), ומחיישנים שפרוסים בנקודות מסוכנות בכבישים. המערכת של NoTraffic מבוססת על אלגוריתמיקת AI שמזהה, מסווגת ועוקבת אחר כלל משתמשי הדרך, לרבות הולכי רגל, ומעריכה את זמן הגעתם לצומת. בהתאם למידע הנאסף, המערכת מייעלת את תזמוני הרמזורים כדי למקסם את זרימת התנועה ולהפחית עומסים, לתעדף סוגים שונים של כלי רכב ולמנוע תאונות.
לטענת החברה, פריסת המערכת שלה משדרגת את כלי ניהול התנועה הקיימים, ומאפשרת להכין את התשתית לעידן הרכב המקוון תוך שעות ספורות, בצמצום של 70% בהוצאות על מערכות ניהול תנועה קיימות. עלות ניטור כל צומת מגיעה כיום ל-30 עד 100 אלף דולר, כך שמדובר בחיסכון של מיליוני דולרים.
בנוסף, מסוגלת המערכת לקבל מידע מכלי רכב לא מקוונים ע"ב אלגוריתמיקה של עיבוד תמונה. ביוני השנה השלימה NoTraffic ניסוי שביצעה עם פורסייט, המפתחת טכנולוגיה לכלי רכב אוטונומיים. במסגרתו, הצליחה להדגים את היתרונות שבתקשורת בין כלי רכב ותשתיות כבישים שהדגים את היתרונות הטמונים בתקשורת בין כלי רכב לבין תשתיות הכביש לצמצום תאונות דרכים.
"גיוס ההון נעשה במטרה להעניק לנו רוח גבית לפעילות הגלובלית שאנו מקדמים היום. המערכת שלנו כבר מותקנת במספר מוקדים בקליפורניה כחלק מסדרה של פיילוטים, ובחודשים הקרובים תפרס במספר מדינות נוספות בארה"ב, ביניהן אריזונה, וי'רג'יניה ואוהיו", מסר קרייזלר. "המערכת צפויה להיפרס במספר צמתים בערים כפיילוט, ובהדרגה תעבור לפריסה רחבה. בניגוד לשחקנים בתחום הרכב האוטונומי, תחום אינטרנט הדברים שבתשתיות הינו בחיתוליו. על פי משרד התחבורה האמריקאי, 99% מהצמתים בארה"ב לא אדפטיביים, שוק מערכות ניהול התנועה נאמד היום בכ-23 מיליארד דולר וצפוי לגדול לכ-60 מיליארד דולר עד 2022".