כמה חכם, ככה מביך: הפיקסל 3 של גוגל הושק כשהוא עמוס באגים
מגרעת וירטואלית שמוצגת לצד המגרעת הפיזית בראש המסך, בעיות ברמקולים, אפליקציות שנסגרות כשמעבירים אותן למצב פעולה ברקע ועוד; משתמשים מתלוננים על ליקויי תוכנה משונים בטלפון הדגל של גוגל
גוגל אך השיקה את סמארטפון הפיקסל 3 לדגמיו - וכבר התגלו בו תקלות משונות ומגוונות, עליהן התלוננו רוכשים ברחבי העולם. המוזרה מכולן היא הופעת מגרעת וירטואלית על מסך מכשירי פיקסל 3 XL. היא צצה על דופן התצוגה, כשלא ברור מדוע בכלל קיימת מגרעת וירטואלית בטלפון.
- למרות הבאז: גוגל מכרה פחות מ-4 מיליון מכשירי פיקסל
- מבוכה בגוגל: תקלות חדשות במסכי הפיקסל 2 XL
- גוגל על הכוונת: רוכשי הפיקסל 2 התקול תובעים את החברה
תקלה נוספת עליה דיווחו משתמשים היא סגירת אפליקציות ברקע, כשלא משתמשים בהן או עוברים ביניהן. זהו ליקוי שמכביד על מערכת ההפעלה ומצריך פתיחה מחדש של יישומים בכל פעם שעוברים ביניהם. לפי הערכות, התקלה נובעת מבאג במערכת ניהול הזיכרון של הסמארטפונים. בין היתר, דווחו תקלות כרמקולים צורמים במיוחד, סרטוני יוטיוב שמנוגנים בחלון הפעלה אנכי כשאוחזים את הטלפון במצב אופקי ובעיות תאימות לפורמט ה-HDR של נטפליקס.
כל התקלות הללו נובעות מבעיות תוכנה שונות, שגוגל תוכל לפתור במהירות, ככל הנראה שכבר בעדכון הקרוב למערכת ההפעלה של הפיקסל. ואולם, מביך לראות טלפון מתקדם שמגיע לשוק במצב כזה.
עסקי החומרה של גוגל זקוקים לשיוף רציני; היא הקימה את חטיבת הסמארטפונים שלה רק לפני כשנתיים, וניכר שעדיין לא פיתחה תהליכי עבודה יעילים לזיהוי תקלות. כשהושק הפיקסל 2 בשנה שעברה, סבל מליקויים רבים בתצוגה שלו, בגלל בעיית תוכנה ולגוגל לקחו שבועות ארוכים להתייחס לתלונות המשתמשים ולתקן את התקלה. גוגל ספגה תביעות ותלונות לארגוני צרכנים בשל תקלת הפיקסל 2, ונראה שלא הפיקה את הלקחים הנדרשים.
מכשיר הפיקסל 3 לדגמיו כולל שדרוגי עיצוב, צילום, תצוגה וביצועים וגוגל הציגה אותו כאחד הטלפונים המתקדמים והחזקים ביותר בשוק כיום.