ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

"אנחנו צריכים להבין אילו חוויות המוח שלנו מאחסן, והן אלו שיקבעו האם נחזור על החוויה"

כך לדברי ד"ר לירז מרגלית, מנהלת מחקר התנהגותי ב-Clicktale, בוועידת המובייל של "כלכליסט". לדביה, הרבה פעמים הלקוחות ירצו לחזור ולחוות את השיטוט באתר או באפליקציה רק בשביל לראות מה התחדש וכמעין בילוי או תחביב

יואב סטולר 14:5329.10.18

 

 

"בזכות כמות הנתונים העצומה ניתן להבין את הסודות והנתונים שמאחורי הבלאק פריידי, יום הרווקים הסיני כמו גם על הקנייה הבודדת שעשינו בלילה". כך לדברי ד"ר לירז מרגלית, מרצה לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי ומנהלת מחקר התנהגותי ב-Clicktale, בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט". מרגלית שנמנית עם חברת ניתוח ההתנהגות של גולשים לפי תנועות העכבר, האצבעות והקליקים בדפי האתר, דיברה על האזור הנסתר שמאחורי הדאטה והמספרים.

 

באמצעות הקלטה של פעילות הגולשים מייצרת החברה תובנות מוחשיות לחוייה מופשטת של המשתמשים, ומציעה לשפר את ההמרה (הסיכוי להשלמת הקנייה בשירות).

 

"אנחנו יודעים איפה הוא היה, מה הוא צפה, מתי וגם לנתח את ה'למה'". יחד עם היכולת לבנות מידע אישי אמרה מרגלית כי הכוח הוא גם בנגיעה במיליונים רבים. "אנחנו יודעים לעקוב אחרי תנועה של מאות ומיליוני טרנזקציות בכל רגע נתון".

 

ד"ר לירז מרגלית ד"ר לירז מרגלית צילום: עמית שעל

 

מרגלית תיארה תרחיש בו בעלה ביקש לרכוש לה מתנה ברשת. "ראיתי שיש את זה בחנות והעדפתי להגיע לשם ולבחון, למדוד, לקנות וגם לשתות קפה אחר כך. אותו אנליסט של החברה מנתח את המקרה שלנו ורואה שלא קנינו ועל כן הוא חושב שמדובר בחוויות שליליות".

 

"אנחנו צריכים לבוא ולנתח מבחינה פסיכולוגית מה היא אותה אינטרקציה שמאחורי הטרנזקציה. מה גם ששני אנשים יכולים לחוות תחושות שונות לחלוטין באותה אינטרקציה". לצד ההטמעה של הרעיון כי בשוטטות באתר או באפליקציה מתקיים דיאלוג בין החברה ללקוח, ד"ר מרגלית הסבירה כי המוקד החשוב הוא בזיכרון שנותר איתנו. "אנחנו צריכים להבין אילו חוויות המוח שלנו מאחסן, כשהן אלו שיקבעו האם נחזור על החוויה. והזכרונות שהמוח שלנו מאחסן הם הרגשות".

 

"אין לי את היכולת לשאול כל לקוח מה הוא חושב, מה הוא מרגיש ואיך הוא חווה את האינטרקציה איתי", אמרה. "גם אם הייתי שואלת אותי, מבדיקות שנערכו האנשים לא תמיד רוצים וגם לא יודעים להעניק את הניתוח הכן והעמוק של החוויה שלהם".

 

עוד הסבירה מרגלית כי "הרבה פעמים הלקוחות ירצו לחזור ולחוות את השיטוט באתר או באפליקציה רק בשביל לראות מה התחדש וכמעין בילוי או תחביב. לאותו מנתח דאטה שרואה גלישה וחיפוש ארוך בלא קנייה שאחריו, מדובר בנורת אזהרה".

 

מרגלית הרחיבה וסיפרה: "על פי מחקרים 70% מהאינטרקציה שלנו לא מורכבת ממה שאנחנו אומרים אלא מאמצעים בלתי מילוליים. מחוות, שפת גוף, קשר עין, סביבה ועוד. את אלו למשתמשים האנושיים יהיה קשה לתפוס ולשקף". זאת בעוד שמרגלית הסבירה על הדרך שבה אנחנו חושבים: "אחרי בחינה הגיעו ל-5 צורות בלבד שאנחנו חוזרים אליהם באינטרקציה – מרוכז, חוקר, מלא מחשבה, מלא מחשבה בצורה פחות קהורנטית ומוסח. בתוך כל אלו בעלי האתרים צריכים לדעת לנווט וגם להעסיק את המסקנות הנכונות".  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x