$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

ענק הביטוח היפני סומפו מחפש חברות לרכישה בישראל

התאגיד ששולט בשוק הביטוח ביפן משיק יחידת חדשנות בתל אביב, שבאמצעותה ישקיע ישירות בחברות ישראליות סכומים של מעל 5 מיליון דולר. המטרה בהמשך היא לרכוש בעלות מלאה בחברות טכנולוגיה שיהיה להן ערך מוסף לפעילות סומפו

מאיר אורבך 07:0728.10.18

תאגיד הביטוח היפני סומפו (Sompo) בוחן רכישות של חברות טכנולוגיה בישראל, כך נודע ל"כלכליסט". התאגיד שמכירותיו עומדות על 30 מיליארד דולר בשנה ויש לו כ־20 מיליון לקוחות ביפן ומחוץ לה, הקים בישראל יחידת חדשנות שמשרדיה במתחם שרונה בתל אביב. במקביל מתכננת סומפו להקים מרכז מו"פ בישראל שיצטרף למרכז החדשנות. לפני הקמת הפעילות בישראל השקיעה סומפו בקרן ההון סיכון הישראלית ויולה ובשתי חברות סטארט־אפ סנסיפרי וגרדיאן.

 

בראש הצוות הישראלי שימנה 8 אנשים בשלב הראשון, יעמוד ינון דולב שניהל עד לאחרונה, ובמשך מספר שנים, את תוכנית הסטארט־אפים של GE בישראל.

תפקיד הצוות בישראל יהיה לאתר סטארט־אפים הן לטובת השקעות פיננסיות, והן לטובת שיתופי פעולה להשקת מוצרים בשוק היפני והגלובלי. בין הענפים שמחפשים בסומפו: InsurTech, רכב, בלוקצ'יין, סייבר, פתרונות טכנולוגיים לגיל השלישי, רפואה דיגיטלית לרבות טיפול ביתי, רפואה מרחוק וניהול סגנון חיים.

 

בנוסף, הצוות הישראלי יקדם שיתופי פעולה עם גופים אקדמיים למטרות מחקר ושיתוף ידע. ההשקעות בחברות הישראליות ייעשו או באמצעות השקעות ישירות של החברה בסכומים של מעל 5 מיליון דולר, או באמצעות קרן הון סיכון תאגידית שסומפו הקימה בשיתוף עם קרן ההון סיכון האמריקאית Translink בהשקעות עד 5 מיליון דולרים. בסך הכל סומפו מתכננת להשקיע ב־5-2 חברות בשנת הפעילות הראשונה ולהיכנס לשיתופי פעולה עם 10-5 חברות נוספות. החברות שאותן מחפשת סומפו הן בעלות מוצר מוגמר או בשלבים פיתוח אחרונים.

 

"אם השותף טוב - ניכנס למחויבות רצינית"

 

"אנחנו עובדים עם החברות בישראל בשלוש דרכים", אומר ל"כלכליסט" ינון דולב, מנהל הפעילות של סומפו בישראל. "הראשונה, אנחנו מחפשים דרכים לשפר את הביטוח שלנו שיהיה יותר מהיר ויותר זול כדי לשפר את העסקים שלנו. הדרך השנייה, אנחנו מחפשים להוסיף לפעילות הקיימת שלנו עסקים חדשים שישלימו אותם. למשל, להציע לנהגים חיישנים ועוד מוצרים לבטיחות. הקטגוריה השלישית, היא השקת פעילות עסקית חדשה ללא קשר לביטוח במגוון של תחומים".

 

ינון דולב וקואיצ'י נראסקי ינון דולב וקואיצ'י נראסקי צילום: פאביאן קולדורף

 

קואיצ'י נראסקי, מנהל החדשנות של תאגיד סומפו, מוסיף כי "אנחנו מתכננים הקמה של מרכז מו"פ בישראל. אני חושב שישראל יכולה ללמד את יפן להיות חדשנית, יש בה הרבה חשיבה חדשנית. ישראלים טובים בלהביא חברה מאחד למאה ויפנים טובים בלקדם אותה ממאה למיליון. ולכן אנחנו צריכים את החדשנות הישראלית", אומר נראסקי. בראיון שנתן ל"כלכליסט" בעת ביקור בישראל, הוסיף נראסקי כי "כמו בכל מערכת יחסים אנחנו בשלב ההיכרות עם השוק הישראלי. בשנה הראשונה אנחנו נחבור לחמש עד עשר חברות ישראליות אם בהשקעה ואם בשיתופי פעולה. אנחנו לא חברה שאוהבת אחזקות מיעוט בחברות ואם נגלה שחלק מהחברות בהן השקענו - מערכת היחסים איתן מתפתחת, אנחנו נשמח לרכוש כאן בעלות מלאה על חברות. אנחנו התחלנו פעילות שהיא כמו נישואין. קודם נכיר את החברה ואם השותף הוא טוב ניכנס למחויבות רצינית. רכישה היא אפשרות מאוד רצינית שלנו".

 

"לקבל גישה ל־20 מיליון מבוטחים בתחום הרכב"

 

נראסקי אינו מפרט את סכום הרכישה שבסומפו מייעדים לחברות בישראל, אבל מוכן לתת דוגמה של רכישה מהותית שעשו - חברת אנדורנס בכ־6.3 מיליארד דולר. רכישה אשר נתנה לענקית הביטוח היפנית רגל בינלאומית. "רכישה זו ממחישה את רמת המחוייבות שלנו לרכישות משמעותיות", אומר נראסקי.

 

נראסקי הצטרף לסומפו לאחר שהות ארוכה בעמק הסיליקון במספר חברות סטארט־אפ ולפני כן בחברת מיצובישי. "הביאו אותי להכניס חדשנות לחברת הביטוח. אנחנו רוצים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית מלאה בארגון, קיבלתי לידיי צוות של 70 עובדים אשר נמצאים ביפן, בעמק הסיליקון ועכשיו גם בתל אביב. אנחנו כולנו מחויבים לשינוי מעמיק של החברה. אם כיום חברות הביטוח הן כמו פיל שנע לאט ומשתנה באיטיות אנחנו רוצים להכניס את רוח הסטארט־אפ והחדשנות לחברה".

 

הרוח הזו, לדברי נראסקי, המקבלת תמיכה נרחבת של מנכ"ל סומפו, הביאה את החברה לישראל.

 

"בשבילנו ישראל היא המקום של החדשנות. חברה ישראלית חדשנית בתחום הרכב שתחבור אלינו יכולה לקבל גישה מיידית ל־20 מיליון מבוטחים בתחום הרכב. אם בעולם אנחנו חברת ביטוח גדולה ביפן אנחנו החברה ששולטת בשוק הביטוח", אומר נראסקי. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x