מפשירים את הקרחון: העתק מושלם של הטיטאניק יחקה את המסע המקורי
הפרויקט השאפתני לבניית ספינת הפאר נתקע לפני שלוש שנים בשל מחלוקת פיננסית בין איש העסקים האוסטרלי קלייב פאלמר והממשלה הסינית, אך לאחרונה הכריז פאלמר כי הבנייה חודשה: "הספינה תעורר סקרנות ומסתורין בכל תחנה בה תעגון"
- הישג אוטונומי: סירה רובוטית צלחה לבדה את האוקיינוס האטלנטי
- כך נראית הסוויטה היקרה ביותר באניה היקרה והגדולה בעולם
- לידיעת האלפיון: תכשיטיה של מארי אנטואנט יוצאים למכירה פומבית
הספינה החדשה אמורה להיות העתק זהה של הספינה המקורית הידועה לשמצה, שב-1912 טבעה לאחר שנתקעה בקרחון. בניסיון להימנע מגורל דומה, הספינה החדשה, הנקראה טיטאניק 2, תהיה מצוידת עם מספר רב של סירות הצלה ועם ציוד ניווט מודרני.
"הספינה תחקה את המסע המקורי, ותשיט נוסעים מסאות'המפטון לניו יורק, אבל היא גם תקיף את כדור הארץ ותלהיב את האנשים. היא תמשוך תשומת לב רבה ותעורר סקרנות ומסתורין בכל תחנה שבה תעגון", מסר פאלמר בהצהרה.
עם זאת, לפי דיווח במגזין CruiseArabia היא תתחיל את המסע דווקא בדובאי ומשם תעבור בסאות'המפטון לפני שתמשיך לניו יורק. שייט הבכורה מתוכנן להתקיים ב-2022.
בספינה, שתכלול תשעה סיפונים יהיו 835 תאים שיוכלו לארח 2,345 נוסעים ועוד 900 אנשי צוות. אפשר יהיה לבחור בין מחלקה ראשונה, שנייה ושלישית, בדיוק כמו בספינה המקורית. העיצוב גם יהיה זהה, כולל גרם המדרגות המרכזי, שמככב גם בסרט טיטאניק של ג'יימס קמרון.
עם זאת, זו לא הטיטאניק היחידה שבתכנון. לפני שנתיים דווח כי סין בונה העתק משל עצמה בעלות של מיליארד יואן (145 מיליון דולר), שתעגון באופן קבוע בשמורה בנהר לי.
במקביל, תיירים עם עודף כסף יוכלו בקרוב לצלול להריסות הטיטאניק המקורית. החברה האמריקאית OceanGate החלה כבר לקבל הזמנות לצלילות מתוכננות ל-2019 בעלות של 105,129 דולר לאדם.
אף שכלל לא ברור האם טיטאניק 2 תגיע אי פעם לים או אם סיורי הצלילה יצאו לפעול, אין ספק שגם יותר ממאה שנים מאז אותו מסע טראגי, טיטאניק עדיין זוכה להתעניינות מרובה מכל העולם.