סין: הגשר הימי הארוך בעולם נפתח היום
הגשר שנבנה בעלות של 20 מיליארד דולר מחבר בין הונג קונג ומקאו ובין העיר ג'וחאי בסין והוא יקצר את זמן הנסיעה בין הערים משלוש לשעות ל-30 דקות בלבד. הגשר באורך 55 ק"מ היה אמור להיפתח ב-2016, אך עיכובים חוזרים ונשנים דחו את הפתיחה בשנתיים
הגשר מורכב מ-40 אלף טונה של פלדה – פי 4.5 יותר מגשר שער הזהב בסן פרנסיסקו. הוא גם תוכנן כך שישרוד רעידות אדמה בעוצמה של 8 בסולם ריכטר, סופות חזרות ופגיעות של ספינות משא גדולות. הוא כולל גם מנהרה תת קרקעית באורך 6.7 ק", שמחברת בין שני איים מלאכותיים, כל אחד בגודל 100 אלף מ"ר.
על אף ההבטחה לקיצור זמני הנסיעה, בעלי מכוניות פרטיות מהונג קונג ידרשו להציג אישור מיוחד כדי לחצות את הגשר. באופן כללי, הפרויקט ספג ביקורת שלילית בהונג קונג, בעיקר בשל החשש מהצפה של תיירים מסין. חשש נוסף הוא שהגשר ישמש ככלי של הממשלה לחזק את השליטה על הונג קונג. "הגשר הזה מחבר את הונג קונג לסין כמעט כמו חבל הטבור. רואים אותו ויודעים שמחוברים למדינה", אמרה ל-CNN קלאודיה מו, מחוקקת מהונג קונג. היא ציינה גם את העובדה שהונג קונג שילמה מעל 9 מיליארד דולר להקמת הגשר, זאת על אף שהעיר מתמודדת עם מחסור חמור בדיור ציבורי ושיעורי עוני גבוהים. "הונג קונג מימנה חלק ניכר מהגשר, אבל אנחנו בכלל לא נהנה מההטבות", טענה.
ביקורת נוספת נשמעת מצד פעילי איכות הסביבה. באזור מפרץ הר הפנינה בו נבנה הגשר חיים דולפינים לבנים הנמצאים בסכנת הכחדה, והחשש הוא כי הגשר יוביל להכחדה מוחלטת של הזן. בהונג פעלו בתגובה להקמת שמורות ימיות להגנה על הדולפינים, אך המומחים טוענים כי הצעד הזה הגיע מאוחר מדי כדי להפחית את ההשפעה של הבנייה.