ארגון הגג של יצרני הרכב דורש: יותר אביזרי בטיחות אקטיביים בכלי רכב
לפי נייר עמדה שהגיש הארגון ליצרני הרכב באיחוד האירופי, אמצעי בטיחות אקטיביים מסוגלים למנוע תאונות ברוב המקרים כיוון מאחר והם מספקים יתרונות משמעותיים יותר מאמצעי בטיחות פאסיביים
ה-ACEA, ארגון הגג של יצרני הרכב באירופה דורש מהאיחוד האירופי לחייב מכוניות בהתקנה של יותר אביזרי בטיחות אקטיביים מקוריים – כך עולה מתוכנו של נייר עמדה שהגיש ה- ACEA בסוף השבוע לאיחוד האירופי.
- התאונה האוטונומית: אובר מאשימה את הש"ג, מפטרת 100 נהגי בקרה
- התאונה הקטלנית של אובר: נהגת הגיבוי צפתה בסרטים בהולו
- משרד התחבורה מרענן נהלים לניסויים ברכב אוטונומי
בניגוד לאביזרי בטיחות פאסיביים, שמסוגלים רק להזהיר נהגים אודות סכנה מתקרבת, אמצעי בטיחות אקטיביים הם אביזרי בטיחות המסוגלים גם להתערב בשעת הצורך, כלומר לבלום את הרכב או להסיט את ההגה לנוכח סכנה. במסמך שמציג ה- ACEA בפני האיחוד האירופי נחשפים לראשונה נתונים שנאספו באופן עצמאי על ידי צמד מכוני מחקר בבריטניה ובצרפת המתמחים בבטיחות בדרכים (ה CEESAR הצרפתי ו TRL הגרמני). לפי ה- ACEA, "לאמצעי בטיחות פאסיביים יש יתרונות פחותים מאלה של אמצעי הגנה אקטיביים. אמצעי בטיחות פאסיביים גם תורמים לעלייה בפליטת מזהמים". עוד מציין ה- ACEA כי אמצעי בטיחות אקטיביים "מסוגלים למנוע תאונות ברוב המקרים מכיוון מאחר והם מספקים יתרונות משמעותיים יותר מאמצעי בטיחות פאסיביים".
יש לציין כי כיום בישראל קיימת חובה על התקנה של מערכות בטיחות לרכבים חדשים – אך המערכות שעליהן חלה חובת ההתקנה הן מערכות פאסיביות. החובה להתקין את המערכות הפאסיביות תפוג בישראל רק בשנת 2020. בין היתר דורש ה- ACEA מן האיחוד האירופי שורה של שיפורים למערכות הבטיחות שכיום מותקנות במכוניות המשווקות באיחוד האירופי (וגם בישראל). מדובר באביזרי בטיחות שבגינם מכוניות זוכות להטבות מס גם באירופה וגם בארץ. למשל, על מערכות בלימה אקטיביות מדגיש ה- ACEA כי אין כל צורך בשדרוגן מאחר והן אכן מונעות תאונות. בנושא מערכות התראה על סטיה מנתיב, מערכות שהן כיום חובה בישראל מציין ה- ACEA כי יצרן הרכב יבחר האם להתקין ברכב מערכת אקטיבית, מאחר ולא נאסף מידע לפיו מערכת אקטיבית יותר יעילה.