צו האופנה: כשהטכנולוגיה מגיעה לארון הבגדים
האינטרנט של הדברים לא רק משדרג לנו את הבית ומגן לנו על העסק – גם עולם האופנה עולה על המסלול הנכון
הכירו את הבית החכם של בזק: טכנולוגיה חכמה במרחק נגיעה
• לנהל את העניינים דרך השרוול: השמועות אומרות שכבר בשנה הקרובה תוציא חברת הג'ינסים ז'קט ג'ינס חדשני בעל חפת קטן, שרגיש למגע ומתחבר לסמארטפון – וכך יאפשר ללובש הממוצע לענות בנונשלנטיות לשיחות טלפון או להעביר שירים בנגן המדיה רק באמצעות נגיעה בשרוול. החברה מתחילה לשווק גם מכנסי ג'ינס עם כיס העשוי מחומר מיוחד שמנטרל את קרינת הטלפון הסלולרי.
• לקלוע למידה בעזרת הגרביונים: חברת LikeaGlove מנסה לפתור בעיה שהרבה נשים מכירות: חוסר התאמה בין מידות הבגדים ברשתות השונות, שמקשה על קנייה מרחוק בלי למדוד. הפטנט: גרביונים בעלי סיבים מיוחדים המחוברים ליחידת תקשורת ומסוגלים למדוד את המידה המדויקת של המשתמשת ולאחר מכן להציג בפניה את המידות התואמות לה בכל רשת ורשת. הכוונה בעתיד הנראה לעין היא להרחיב את השימוש בפיצ'ר לסוגי בגדים נוספים.
• לנטר בריאות באמצעות הבגד: היכולת לנטר קצב לב, איכות נשימה וקצב נשימה, שריפת קלוריות, איכות שינה, ספירת צעדים ועלייה בלחץ הדם – כל אלו הולכים ומוטמעים בחולצות חכמות כשהכוונה היא לחבר אותן בעתיד לשירותי בריאות דיגיטליים ולהתריע בזמן אמת על בעיות שדורשות טיפול. גם כובעים בעלי חיישנים רגישים, שמסוגלים לזהות פעילות חשמלית במוח לצורך התרעה על אירוע מוחי – הוא פיתוח בשלבים מוקדמים שעשוי להציל חיים.
• לשמור על הלב באמצעות חזיית ספורט: מה שקיים כבר בפועל לרכישה באתר של חברה בשם Myzone, או דרך ענקית הקניות אמזון, הוא חזייה באותו שם - MyZone, הכוללת מד דופק ומסונכרנת לסמארטפון באפליקציה פשוטה דרך בלוטות' – פונקציה שהייתה עד כה נחלתם של שעוני וצמידי הכושר שמודדים דופק.
• להתאים את עצמנו למזג האוויר: בגדים העשויים מסיבי אקריליק חלולים, שבתוכם הושתלו חומרים כימיים, מיקרו קפסולות, גבישים זעירים ורכיבים אלקטרוניים – זה אולי נשמע דמיוני לחלוטין, אבל חברת Sensatex מפתחת בימים אלו בגד שיוכל "לקרוא" את מזג האוויר סביבו, ובהתאם, לחמם או לקרר את האדם שלובש אותו. חברות נוספות בעולם עושות מאמצים דומים בכיוון, ועם התהפוכות שעובר האקלים העולמי – אולי זה עוד יתברר כאחד הפיתוחים היעילים יותר בתחום.
• "השאזאם של עולם האופנה": awear solution
בפודקאסט "שיחה מהעתיד" של בזק הסבירה לאחרונה לירון סלומינסקי, המייסדת והמנכ"לית של חברת awear solution, מסבירה איך נוכל בקרוב להתלבש כרגיל ולהרוויח מזה הטבות שוות.
הסטארטאפ שהקימה עם שותה יאפשר בקליק אחד לא רק לסרוק פריט לבוש ולמצוא מאיפה נקנה, אלא גם לקבל הטבות עבור לבישת מותגים: מי שלובש את הבגד שנסרק יוכל לקבל פרסים בעלי ערך מוסף - לא רק הנחה לקניות ברשתות, אלא גם חוויות שאי אפשר לקנות בכסף – מחתימה של פרזנטור נחשב, ועד כרטיס כניסה לשבוע האופנה בניו יורק. מי שיאזין לראיון עם סלומינסקי יגלה איך עוד יכולים להשתלב צ'יפים חכמים בתחום האופנה.
התקדמו עוד היום ל-Be, הנתב שהופך את האינטרנט טוב יותר