בלי ידיים: ממשל טראמפ מקדם חקיקה שתבטל את הצורך בהגה במכוניות
לפי עיקרי מסמך שפרסמה הסוכנות האמריקאית לבטיחות בתחבורה, נוכח ההתקדמות בפיתוחי רכב אוטונומי נדרשת חשיבה מחודשת של היבטים רבים של השימוש במכוניות, ובכללם ביטול של ההגה והדוושוות
מכוניות אוטונומיות שיסעו בעתיד בכבישי ארה"ב לא יחויבו בקיומו של אביזר שנראה לנו היום כחלק בלתי נפרד מן המכונית: ההגה. כך עולה מתוכנו של מסמך שפרסם ה NHTSA, הסוכנות האמריקאית לנושאי בטיחות בתחבורה. ה- NHTSA כפוף ישירות לממשל האמריקאי ונחשב לגוף הרגולטורי הקובע בנושאי בטיחות בדרכים ותחבורה.
לפי עיקרי המסמך שפרסם הארגון לעיון הציבור, לנוכח ההתקדמות בפיתוחי רכב אוטונומי נדרשת חשיבה מחודשת של היבטים רבים של השימוש במכוניות, ובכללם ביטול של מספר אביזרים הנראים כיום כחלק הכרחי במכונית - כגון ההגה והדוושוות, שבפועל יהיו חסרי שימוש במכוניות אוטונומיות שבהם יושבי הרכב כלל לא יהיו קשורים לנהיגה.
לפי עיקרי המסמך - ה- NHTSA "מתכנן לבחון מחדש את הצורך והנאותות של סטנדרט הבטיחות המקובל כיום". הסטנדרט המקובל כיום בתעשיית הרכב האמריקאית (אשר תקף גם לגבי מכוניות מיפן ואירופה המשווקות בארה"ב) קובע 75 כללי בסיס לבטיחות רכב - אלא ש- 75 הכללים הללו מבוססים על האפשרות שנהג בשר ודם יבצע טעויות בנהיגה. לעומת זאת, ברכב אוטונומי הסיכוי שנהג יטעה אינו קיים עקב היעדר הנהג. עם זאת - הסיכוי שהרכב יטעה אכן קיים ולכן נדרש רה ארגון של הכללים.