מכה קשה ליצרני הרכב: יידרשו להפחית את פליטת המזהמים באירופה ב-40% עד 2030
ספק אם כל יצרני הרכב יוכלו לעמוד ביעד, אלא אם יבצעו מהלכים נרחבים להכנסת מערכות הנעה חשמליות במכוניותיהם, או לסירוגין יטמיעו מערכות להנעה במימן
מכה קשה ליצרני הרכב: היום (ג') התקבלו באיחוד האירופי תוצאותיה של הצבעה שנערכה בין המדינות החברות באיגוד, לפיה יידרשו יצרני הרכב להפחית את שיעור פליטת המזהמים של מכוניותיהם בלא פחות מ-40%. במונחי ענף הרכב, 12 שנים אינן פרק זמן ארוך כלל – וספק אם כל יצרני הרכב יוכלו לעמוד ביעד, אלא אם יבצעו מהלכים נרחבים להכנסת מערכות הנעה חשמליות במכוניותיהם, או לסירוגין יטמיעו מערכות להנעה במימן.
יש לציין כי מבחינת יצרני הרכב מדובר במכה כפולה – מכיוון שהדרישה להפחית את שיעור המזהמים ב- 40% תקפה לנתונים עכשוויים – כלומר ההפחתה תתבצע ביחס לנתוני פליטת המזהמים שיכנסו לתוקף בשנה הבאה – בה תהיה נהוגה שיטת מדידה חדשה ואגרסיבית במיוחד הנקראת WLTP.
מניתוח תוצאות ההצבעה עולה כי מדינות בהן קיימת תעשיית רכב חזקה, און לסירוגין מדינות יחסית עניות אשר תלויות במפעלים של יצרני רכב חיצוניים הצביעו נגד ההחלטה. כך, גרמניה, בסיסן של אאודי, ב.מ.וו ופולקסווגן התנגדה למהלך, כמו גם רומניה (בה מיוצרת דאצ'יה) והונגריה (בה מיוצרת סוזוקי). בתגובה לטענות יצרני הרכב לפיהן מגוון דגמים יצומצמו וכתוצאה מכך יגרמו לסגירת מפעלים, הודיע האיחוד האירופי כי להערכת גורמים באיחוד יווצרו כ-70 אלף משרות חדשות הקשורות להיבטי שמירה ואכיפה של תקנות איכות הסביבה בקרב יצרני הרכב עצמם.