רשמית: גוגל נכנסת לגיימינג, חשפה שירות סטרימינג משחקים
החברה השיקה את פרויקט Stream, במסגרתו יוזרמו משחקי תלת ממד כבדים ותובעניים ברשת כך שיוכלו לפעול גם על מחשבים ללא חומרת גיימינג יקרה. בשלב זה, נבחן השירות בארה"ב, על בסיס המשחק Assassin's Creed Odyssey
גוגל חשפה אמש (ב') את שירות סטרימינג המשחקים שלה, פרויקט Stream. החברה החלה בניסוי מוגבל במסגרתו יוזרם המשחק Assassin's Creed Odyssey לנסייני בטא מתנדבים. ההפצה של המשחק דרך השירות מתבצעת כחלק מהסכם שיתוף פעולה שחתמה המפתחת, יוביסופט, עם גוגל. בשלב זה, יכולים רק משתמשים בארה"ב להשתתף בניסוי.
קראו עוד בכלכליסט:
- השיטות של צה"ל ושל אלופי הגיימינג: 10 טיפים וטריקים לפורטנייט
- משחקי מחשב יקרים אוספים עליכם מידע ומעבירים למפרסמים
- ספורט VS אלקטרוני: למה עדיף שגיימינג לא יגיע לאולימפיאדה?
שמועות והדלפות על קיומו של הפרויקט של גוגל כבר דווחו לפני כחצי שנה, אך בגוגל עד כה סירבו לאשר רשמית את קיומו. הכניסה של החברה לעולם הגיימינג הייתה צפויה, אך השיטה בה בחרה, סטרימינג, אינה קלה ליישום. לדברי קת'רין הסיאו, מנהלת המוצר של הפרויקט בגוגל, היא דורשת רוחב פס של לפחות 25 מגה-ביט לשנייה וכרגע זמינה בארה"ב בלבד.
המשחק Assassin's Creed Odyssey צילום: Project Stream של גוגל
ההזרמה תתבצע דרך דפדפן כרום למחשבים, ועדיין לא ברורה זמינות בסמארטפונים וטאבלטים. על פי הדיווח, איכות המשחק תישאר גבוהה מאוד, מה שאומר שגם מחשבים ללא חומרת גיימינג יקרה יוכלו לספק חוויית משחק מעולה.
הכניסה של גוגל לתחום היא קריאת תיגר על המובילות בו, סוני, מיקרוסופט, אנווידיה, נינטנדו וסטים. סוני ומיקרוסופט עובדות גם הן על שירות סטרימינג למשחקים וסוני השיקה את שלה, PlayStation Now עוד לפני כ-3 שנים אך זה מוגבל להזרמה של משחקים לקונסולת הפלייסטיישן 4 בלבד ולא לפלטפורמות אחרות. גם אנווידיה השיקה שירות דומה, GeForce Now, לקונסולת השילד הכושלת שלה. באקסבוקס ניתן להזרים משחקים למחשב אך לא להיפך ורק ברשת מקומית.
גיימינג בסטרימינג: בשורה לבעלי מחשבים חלשים צילום: Project Stream של גוגל
סטים, חנות המשחקים המקוונת הגדולה בעולם, אמורה להשיק שירות דומה בחודשים הקרובים אך עדיין לא ברור מה יהיה היקפו. ישנם עוד ספקי שירותי משחקים מרחוק אך ברובם הם מציעים חיבור למחשב וירטואלי בענן עליו השחקן יכול להתקין משחקים שרכש, או להסתפק בספריית משחקים של ספק השירות. עם זאת השימוש בשירותים האלה עדיין נדיר בגלל הצורך בחיבור אינטרנט בעל רוחב פס ניכר ויציבות גבוהה.
פרויקט סטרים של גוגל נשען על תשתית הדאטה המהירה שלה, שתוכל לספק ביצועים טובים יותר ולתרום ליציבות החיבור. עדיין לא נחשפו עלויות השימוש או כמה כותרים יוצעו במסגרת השירות, ויכול לעבור עוד זמן רב עד שיושק באופן מסחרי, עם זאת הכניסה של גוגל לתחום עשויה לשנות אותו מקצה לקצה ולהמריץ את המתחרות, להנאת המשתמשים.