ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
גג עמוד ועידת פריז

חיים פינטו: "הרכב האוטונומי ישנה את המודל הפיננסי בבנקים"

פינטו, CTO של בנק הפועלים התריע בוועידת פריז של "כלכליסט", כי מבחינת אמון הציבור קבלת הרכב האוטונומי תהיה מסובכת יותר מקבלת הבלוקצ'יין, אך הוסיף: "אנחנו צריכים לדעת להעביר את השליטה לידי מכונות"

תומר הדר, פריז 17:0302.10.18

"בעקבות כניסת הרכב האוטונומי פעלנו וזיהינו ארבעה תחומי פעולה בהם שבהם חשוב לנו כבנק: הטכנולוגיה, הכלכלה השיתופית, ההגנה ויצירת האמון של הלקוחות כלפי הכלי הזה והשירותים הפיננסיים שיידרש הבנק לתת בעקבות השינוי", כך אמר היום (ג') חיים פינטו, CTO של בנק הפועלים בוועידת "כלכליסט" בפריז.

 

באשר לשינוי הטכנולוגי אמר פינטו כי "אנחנו חייבים לשים דגש על אימוץ השינוי. אי אפשר לעצור שינוי טכנולוגי. זה פשוט לא אפשרי. אנחנו חייבים להתאים את השירותים והמודלים הפיננסיים שלנו בהתאם. ולשנות את מודל האמון שלנו מול הלקוחות בהתאם. אני כבנק אצטרך בעתיד לבדוק מה משתנה והיכן זה משתנה ואצטרך לדעת כיצד בדיוק להגדיר את השינוי".

 

 

 

 

"שנית", המשיך פינטו, "יש את עניין הכלכלה השיתופית הקשור ברכב האוטונומי: כלכלה שיתופית משנה הגדרות בסיס של האופן שבו אנו צורכים שירותים פיננסיים. זה כמובן נקשר לעניין הקריטי של בנקאות פתוחה. עולה השאלה: אם חברה מוכרת שירות לרכב אוטונומי, לדוגמה, אז כבר אין תלות במכונית עצמה, אלא בחברה שמספקת את הרכב. זה שינוי גדול באופן ההתקשורת מול החברה, כיצד נשלם לה? ומה מקומו של הבנק בתהליך?"

 

חיים פינטו, סמנכ"ל הטכנולוגיות בבנק הפועלים, בוועידת פריז חיים פינטו, סמנכ"ל הטכנולוגיות בבנק הפועלים, בוועידת פריז צילום: אוראל כהן

 

רכב אוטונומי יגרור קנסות?

 

העניין השלישי הוא "עניין האמון. האם זה יהיה מוגן? האם יש סכנה של פריצת סייבר לרכב האוטונומי? כדי לייצר את האמון הזה יש להבין את אופן הפעולה של הטכנולוגיה, וזה הרבה יותר מורכב מלהבין את הטכנולוגיה שבבסיס הבלוקצ’יין". מעבר לכך, הוסיף פינטו, "אנחנו כבני אדם לא יכולים להתמודד עוד עם עודף מידע. יש יותר מדי מידע ואנחנו צריכים לדעת מתי אנו מעבירים את השליטה לידי מכונות. המעבר למכוניות אוטונומיות זה לא תהליך רע — אם נדע כיצד לנהל אותו”.

 

העניין הרביעי, נוגע לשירותים פיננסים, אמר פינטו, "זה המקום שבו אנו מגוונים את המודל הפיננסי שלנו, כאן אנו צריכים להבין את אופן זרימת הכסף, והאופן בו הזרימה הזו תשתנה. למשל :כיצד אנו משלמים לרשויות מקומיות בכל הקשור לרכב: מה יקרה אם הן לא יגבו יותר קנסות חניה בגלל חדירת הרכב האוטונומי?"

 

פינטו הדגיש את מקומו ונקודת מבטו כלפי הטכנולוגיה החדשה הזו: “אני יכול להבטיח לכם שאני לא יזם. אני מעניק פרספקטיבה שונה לכל נושא שינוי הטכנולוגיות של ענף הרכב והאופן בו חיינו יושפעו מבחינה כלכלית".

 

לדבריו מבחינתו ומבחינת נקודת מבטו כניסתה של הטכנולוגיה הזאת היא "חלום שלי שמתגשם ואני שמח על כך. בשנת 1982, כשהייתי ילד לא חלמתי על רכב אוטונומי. זה היה חלום, זה נראה לי כמו תוכנית טלוויזיה עתידנית משנות ה־80. מאז שהייתי ילד אנו מנסים לשנות את העולם. מדע בידיוני משנה את העולם ואנו רואים שכיום העולם שונה מעולם ילדותנו. חלק מעבודתי בארגון היא להבין את החדשנות הזאת".

 

ללמוד מפורטנייט

 

פינטו המשיך ופירט בנוגע לפעילות היומיומית שלו בבנק הפועלים בתחום: יש לנו מעבדות חדשנות שמאתרות את השינוי", הוא סיפר, "את האופן שבו טכנולוגיה תשפיע

על חיינו. אנו משרתים לקוחות מכל הסוגים ומנסים להבין כיצד טכנולוגיה תשנה זאת".

 

עוד הוסיף פינטו: "אנו משתמשים ברכב שלנו 10% מהזמן שלנו ועל כן אנחנו מנסים ללמוד. מה יביא ענף הרכב האוטונומי? זו שאלה מורכבת. למשל מבנה סוכנויות הרכב, האופן שבו ישלמו על רכב בעתיד. זה מידע חשוב. עוד שאלה חשובה — מה יקרה למי שנוהג למחייתו? ומה נעשה עם המשטרה? עם רשויות אכיפת החוק? כיצד נגדיר את חוקי התעבורה העתידיים? האם לא יהיו יותר עבירות תנועה ולא יהיו יותר קנסות בעולם בו הרכב יחליט היכן לחנות? מה יעשו העיריות ללא ההכנסה מהקנסות? ומה עם נושא תאונות הדרכים? הרי הפחתת מספר התאונות תהיה מדהימה ומצוינת ואז — אך וכיצד יתארגנו מחדש בתי החולים?"

 

פינטו המשיך ונתן דוגמה על ההתחקות אחר טכנולוגיה מחיי היומיום: "כאב לארבעה ילדים אני שם לב לשינוי שיוצר משחק הפורטנייט, המשחק החופשי הזה הרוויח מיליארד דולר ב־2018 תוך חודשיים. כלומר יש כאן יכולת לעשות כסף ממשחק חינמי, זה משהו שאני צריך לבחון". 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x