נשיא ארגון יצרני הרכב הצרפתיים: "אי־אפשר לצעוד לעולם חדש עם תדמית של רכב שמתרסק"
כריסטיאן פיז'ו, בכיר בחברת הרכב שייסדה משפחתו, הדגיש בוועידת פריז של "כלכליסט", שרק התגייסות של התעשייה לשיפור הבטיחות תבטיח את אמון הצרכנים: "זה מערב פרוע, וצריך לנסח חוקים ועקרונות"
"התרשמתי ממה שראיתי, יש יצירתיות רבה, רעיונות רבים ומרשימים, אני גאה לצפות בכל הסטארט-אפים הללו", כך ציין כריסטיאן פיג'ו, נשיא CCFA, ארגון יצרני הרכב הצרפתיים, בוועידת פריז של "כלכליסט".
לדברי פיג'ו: "הייתי אומר שאנו נכנסים לעולם חדש ומרתק, אך יש גם מערב פרוע בעולם הזה מבחינת הדיגיטציה. יש צורך ביצירת חוקים, יצירת עקרונות בעולם הזה. קודם כל אנו זקוקים לביטחון כיצרנים באופן שבו אנו מסתכלים על הלקוחות. חשוב מאוד לשים דגש על בטיחות בעתיד. התחושה הזו היא אינטואיטיבית. עולמנו אינו בטוח, יש סכנה של גניבת מידע למשל. עלינו להיות בטוחים מאוד בהבטחת חייהם הפרטיים של לקוחותינו. הלקוחות שלנו קונים ושוכרים וחולקים רכבים כי הם בוטחים בנו. אנחנו
לא יכולים לשנות את זה אך אנו כן יכולים להבטיח בטיחות וביטחון ללקוחות.
"מעבר לכך, בטיחות היתה תמיד מילת מפתח בעולם הזה. אנו נכנסים למהפכה בתעשייה הזו אך דבר אחד נותר ללא שינוי: הרצון בבטיחות, ברכב בטוח. זה רצון קריטי במיוחד כשאנו חושבים על רכב אוטונומי. אף אחד לא רוצה רכב אוטונומי שעוצר בכביש.
"התאונות הבודדות שהיו עד כה ברכב אוטונומי היו מאוד בעייתיות. יצרני הרכב יודעים כמה התדמית הזו בעייתית ואנחנו לא יכולים לצעוד לכיוון העולם החדש הזה עם בעיית תדמית ורכב שמתרסק.
"אנחנו מעצבים את העתיד ואנו חייבים לפעול בהתאם ‑ יש יצרנים שמצמיחים קטגוריה חדשה, של מידע. אך מידע הוא לא בהכרח בטוח. אנחנו אוהבים כמובן יוזמה חופשית, דיבור חופשי, אך לא בהכרח שימוש חופשי במידע הפרטי של לקוחותינו. זה דבר חשוב. הלקוח חשוב. כיצרני רכב אנו מוכרים ללקוחות וזה המפתח להצלחה שלנו. אנחנו יכולים להחזיק אלפי מהנדסים אך בסוף מי שמחליט הוא הלקוח שלנו. הוא רוצה להיות בטוח ברכב שלו, גם אם הוא אוטונומי וגם אם לא", אמר פיג'ו.