ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
גג עמוד ועידת פריז

ועידת פריז

פנחס בוכריס: "השתלטות על מערך האיתות ברכבת תוביל לאסון"

בוכריס, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר וכיום שותף מנהל ב־State of Mind Ventures, התייחס בוועידת "כלכליסט" בפריז לחשש מפיגוע סייבר ברכבת; יואב לוי, מייסד ומנכ"ל סטארט־אפ הסייבר לרכב Upstream Security: "30 מיליון מכוניות חכמות נוסעות בכבישים כמעט בלי הגנת סייבר"

עומר כביר, פריז 18:3702.10.18

"יש שני מניעים מרכזיים לביצוע מתקפות סייבר, פשע וטרור, ותחום התחבורה מחובר חזק מאוד לשני המניעים האלו" — כך אמר פנחס בוכריס, שותף מנהל ב־State of Mind Ventures, ולשעבר מנכ"ל משרד הביטחון ומפקד 8200, בוועידת "כלכליסט" בפריז.

 

בוכריס דיבר בפאנל שעסק בהתמודדות של עולם התחבורה המודרני והעתידי עם מתקפות סייבר, בהנחיית פיונה דרמון, שותפה וסמנכ"לית התפעול של JVP. "אנחנו חייבים לדבר על סייבר בעולם התחבורה המחוברת", התריע בוכריס. "רכבות, שמסיעות מדי יום מאות אנשים, אם מישהו משתלט על מערכות האיתות שלהם זה יכול להיות אסון. אנחנו חייבים לחשוב על מה שיגיע בשנים הבאות. כל המכוניות, מערכות התנועה, יהיו מחוברות. צריך לראות את העתיד ולפתח דרכים מתוחכמות להתמודד אתו".

 

 


 

 

פנחס בוכריס בוועידת פריז פנחס בוכריס בוועידת פריז צילום: אוראל כהן

 

עם זאת, בוכריס ציין שבשנים האחרונות היה שינוי ביחס של השוק לסייבר: "בתחילת שנות ה־90, כשהתחלתי לחשוב על סייבר ומלחמות סייבר, רציתי לבנות צוות בצה"ל שיתעסק בזה. כשבאתי למפקדים שלי וביקשתי לעשות את זה אף אחד לא הבין מה אני רוצה לעשות. ב־1999, כשהייתי מפקד 8200, רציתי להקים בית ספר שיכשיר צעירים להיות ההאקרים הטובים בעולם. כשביקשתי מהצבא לבנו את הבית ספר הם לא הבינו מה אני רוצה. אבל היום זה המחולל הגדול ביותר ליצירת אנשי סייבר ומייסדים של חברות סייבר. כיום, ארגונים יותר מודעים למשמעות של מתקפת סייבר, אבל צריך להבין שכל מערכת פריצה. אין מערכת שאפשר להגן עליה ב־100%. מי שאומר משהו אחר הוא שקרן".

  

מימין: יואב לוי, פנחס בוכריס, ז'אן מארי־לטרו ופיונה דרמון מימין: יואב לוי, פנחס בוכריס, ז'אן מארי־לטרו ופיונה דרמון צילום: אוראל כהן

 

"אם לא יהיה אמון, העסקים והאנשים לא יגיעו"

 

ז'אן מארי־לטרו, סגן נשיא לסייבר וטכנולוגיה בקבוצת Thales, הוסיף שאמון הציבור במכוניות מחוברות כיום ומכוניות אוטונומיות בעתיד הוא דבר חיוני. "אם לא יהיה אמון, העסקים והאנשים לא יגיעו", הוא אמר. "חייב להיות אמון כדי שהתחום הזה יצליח. בשוק הצרכני, השאלה היא מה יעשו עם כל המידע שלי. איפה הוא יאוחסן, מי מעבד אתו, איך שומרים על הפרטיות שלי. אנחנו צריכים להתמודד עם הקנת מידע ופרטיות, וזו תהיה אחת הדאגות המרכזיות בתחום".

 

מארי־לטרו פירט גם את הפעילות של Thalos בתחום הסייבר: "אנחנו עובדים בסייבר כבר כ־20 שנה. יש לנו יכולות לשרת את כל סוגי העסקים, ובפרט תחבורה והגנה. העולם משנתה בשנים האחרונות. חברות מגיעות אלינו כדי לבקש הגנת סייבר על המהלכים הדיגיטליים שלהם. אנחנו נצליח רק עם נאיץ את השינוי הדיגיטלי, ולא יהיה שינוי דיגיטלי בלי הגנת סייבר.

 

"אנחנו רוצים להיות מהגורמים המובילים בהגנת סייבר לשוק הרכב. יש לנו שותפיות קרובות יצרניות, ספקיותTier 1 וסטארטפים. בהתחלה עבדנו על פיתוח מערכות לזיהוי פרצות ומתקפות, ואז הבנו שזה לא מספיק. עכשיו אנחנו עובדים עם יצרניות רכב כדי להטמיע את הטכנולוגיה שלנו ברכב, כדי שהמכוניות יבנו ויתוכננו בצורה מאובטחת. בשלב הפיתוח אנחנו מזריקים לצוותי הפיתוח מומחי סייבר שעובדים אתם במשותף. אבל גם זה לא מספיק. צריך לפקח על ציי רכב 24 שעות ביום בזמן אמת.

אז אנחנו מפעילים מרכזי בקרה שיכולים לפקח ולהגיב במקרה הצורך".

 

"אין פתרון אחד שיכול לפתור את כל הבעיות"

 

יואב לוי, מייסד ומנכ"ל סטארט־אפ הסייבר לרכב Upstream Security, אמר שאין פתרון אחד שיכול לפתור את כל הבעיות. "יש שכבות אבטחה שצריך לנקוט בהן", הוסיף. יש היום 30 מיליון מכוניות חכמות שנוסעות בכביש ויש להן מעט מאוד הגנה ממתקפות סייבר.איך מאבטחים את המכוניות האלו, עם האוטובוסים, המשאיות והמכוניות הפרטיות שחשופים למתקפות סייבר? אנחנו עובדים עם יצרניות רכב בשלבים.

 

"על מודל של שכבות אבטחה מבוסס ענן, מערכת ניטור במרכז התפעול שיכולה לנקוט בפעולה במקרה של מתקפה. אנחנו החברה הראשונה שעושה אבטחת סייבר לרכב בענן, ומנהלים אבטחה של ציי רכב באופן מקוון. אנחנו יכולים לזהות מתקפה ולהפעיל תרחיש מתאים. אם אנחנו מזהים מתקפה על מכונית שנוסעות אנחנו יכולים לנקוט במהלכים מידיים כדי להפחית סיכונים. הפתרון שלנו בענן, אין לנו תוכנה או חומרה במכונית עצמה, ואנחנו יכולים להתמודד עם מכוניות מחוברות ובעתיד גם עם מכוניות אוטונומיות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x