נייקי היכתה את תחזית האנליסטים - שהיכו חזרה והורידו את המניה
ניקיי רשמה ברבעון הפיסקאלי הראשון עלייה של 15% ברווח ל-1.09 מיליארד דולר; הרווח למניה עמד על 67 סנט, 5 סנט מעל התחזיות; המניה ירדה ב-3.5% במסחר המאוחר - "השוק היה מאוכזב מהרווחיות הגולמית"
חברת נייקי פרסמה אתמול (ג') לאחר המסחר דוחות רבעוניים שהתעלו על תחזיות האנליסטים, בשורת הרווח וההכנסות גם יחד. למרות הנתונים, השוק הגיב בתגובה צוננת והמניה ירדה ב-3.5% במסחר המאוחר. לעמדת השוק הציעו אנליסטים סיבות שונות, כולן נקודתיות מאד, וייתכן שצירוף של כמה מהן מספק את ההסבר המתאים.
- מנצ'סטר
- הבחירה שהשתלמה: הקמפיין החדש של נייקי דווקא עובד
- "הקמפיין של נייקי יעודד מותגים אחרים לקחת סיכונים בשיווק"
החברה רשמה ברבעון הפיסקאלי הראשון של 2019 רווח של 1.09 מיליארד דולר, לעומת 950 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 15%. הרווח למניה עמד על 67 סנט, לעומת 57 סנט ברבעון המקביל - צפי האנליסטים עמד על רווח של 62 סנט למניה.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
ההכנסות צמחו ב-10% ל-9.95 מיליארד דולר, בהשוואה ל-9.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הצפי בשוק עמד על הכנסות של 9.94 מיליארד דולר. ההכנסות מנעלים עלו ב-10%, ההכנסות ממוצרי בגוד עלו ב-11% וההכנסות מציוד ירדו ב-1%.
חלק מהאנליסטים ייחסו את ה"אכזבה" של המשקיעים לעלייה המשמעותית בהוצאות החברה. הוצאות השיווק וההנהלה עלו ב-7% ל-3.1 מיליארד דולר - בין היתר נרשמה עלייה של 13% בהוצאות "יצירת ביקושים", שהסתכמו ב-964 מיליון דולר.
לטענת האנליסט יאן קניפן (Jan Kniffen - מנכ"ל חברת היעוץ על שמו Rogers Kniffen WWE), "למניית נייקי היתה ריצה גדולה" בשנה האחרונה, התוצאות הרבעוניות לא הצדיקו עליי נוספת. מניית נייקי טיפסה ב-19% בשלושת החודשים האחרונים, ב-35% מתחילת 2018 וב-61% ב-12 החודשים האחרונים.
אנליסטים אחרים התמקדו בשיעור הרווחיות הגולמית, שעלה ל-44.2% ברבעון, בהשוואה ל-43.7% ברבעון המקביל. במקרה זה פספסה נייקי במעט את צפי האנליסטים שעמד על 44.3%. "אני חושב שהמקום שבו השוק היה מעט מאוכזב היה הרווחיות הגולמית, שהיתה מעט מתחת לתחזיות", אמר האנליסט ג'ון גיי (John Guy) מ-MainFirst Bank (התייחסויות האנליסטים לקוחות מ-CNBC).